TyraTok

Livet är ett äventyr!

Torsdag... redan?

Publicerad 2008-09-11 08:10:15 i Allmänt,

Utan missöden har jag landat på min stol här i mitt lilla krypin, känns bra.
Känns ännu bättre att det är torsdag. :o)
Det som känns bäst dock är att min närmaste kollega just steppade in och undrade om vi nykomlingar inte skulle med på afterwork ikväll, och sådant nekas aldrig av mej, och inte heller av M.
Det blir ingen sen kväll men lite eftersnack... nu vart det lättare att jobba genast! :o)

Mannen klev upp vid fem imorse, skulle ut i skogen med en jaktkompis så jag fick morgonen för mej själv hemma.
Skönt att pula på utan att behöva prata ibland.
För det mesta har han sovit när jag gått men sista dagarna har han varit vaken och snott min dator, fräckt!
Imorse var den min igen och jag missade nästan tåget... så egentligen är det kanske bättre att han sitter där och läser sina norska dagstidningar.

Nu ska jag dyka ner i pappershögen och hålla tummarna för att det inte ska tokringa som det gjorde igår, man vart nästan hes av att förklara fakturor för alla.
Neeeej... nu ringer det!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-11 09:04:36

Hoppas du får det trevligt på afterwork i kväll!

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-11 10:59:27

Om du kommer ihåg, så är det en tydlig förändring när 25 m-bassängen på K-borg blev djupare, någonstans halvvägs? Jag var absolut livrädd för det där! Det tog mig tid att lära mig simma och den där djup-känslan bidrog till det.



Till Lögarängen cyklade vi nog bara den där enda gången, och inte fick jag bada heller. Kanske hade taggarna lossat bättre då...

Postat av: Paula

Publicerad 2008-09-11 11:15:06

Javisst är det trist när man inte har råd med det boende man önskar...Vi trivs jättebra i vår lägenhet men vi vill trots allt kunna komma bort under sommaren, därför torp-planerna...det är ju så skönt när djuren får komma på sommarbete...

Det kan nog bli så att det får bli det gamla vanliga, skaffa en gammal husvagn...som vi sen ställer ut i naturen vid någon liten tjärn. Det funkade faktiskt riktigt bra det också.

Jaja, då har man nåt att drömma om under den långa vintern som är i antågande

Tror jag ska fixa en egen After-work med gubben ikväll, fniss

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-13 21:29:57

Berith, jag hade det toppen! God mat och gott vin, vad mer kan man begära... ja just ja... karlarna i Rocklundahallen! :D



Anne, det var likadant på Lögarängen och dessutom djupare, men man upplevde inte det på samma sätt som på K-badet.

Svårt att begripa att man sedan skulle jobba där, mitt hatställe som barn, haha.



Paula, det är inte helt fel det heller, husvagnslivet funkar även om den står stilla tycker jag. Vi har ju en som gäststuga i stugan, helt perfekt.

Hoppas din egen afterwork blev bra! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela