TyraTok

Livet är ett äventyr!

Helg...

Publicerad 2008-09-20 11:59:09 i Allmänt,

... och inga planer... men... god lördaglunch får man väl säga.

Jag klev inte upp förrän 11 idag, här var tyst, antar att mannen tröttnat på mitt sovande och åkte ut och fiskade. :o)
Själv har jag läst VLT, ordningen är återställd med tidningen nu när verkstaden öppnat igen, men jag hinner ju bara läsa den på lördagarna.
Det gör ju inget för sämre blaska får man leta efter, räcker med nätversionen för min del.

Vaknade med ett uns av huvudvärk, alltså ska jag inte dricka 2-3 glas vin på kvällen, får dricka the hädanefter.
Mobilen ringde strax efter jag gått upp och det var exmaken i jakt på barn, fick inte svar någonstans.
Jag förklarade att döttrarna säkert sover efter en sen natt, men sonen har jag inte hört av på någon vecka.
Han skulle bjuda barnen på middag imorgon och nu vart även vi inbjudna, sånt gillar jag.
Nu behöver jag inte planera för mer än idag och det är redan gjort, det ligger en rensad regnbåge klar i kylen, mannens fångst från igår.

Så lasagne imorgon blir gott, och så får man ju träffa den två små vildbasarna, det är alltid roligt!



Lilla T som är så lik sin mor...



... och storesyrran J som är en kopia av R och D... alltså mer lik sin far.
Det är lustigt att dom följer samma ordning vi gjorde, äldsta blev lik sin far, långa och blåögda, andra mer lik sin brunögda mor.
Vi fick ju en tredje ihop också och det är henne J är mest lik.

Nu ska jag duscha, kanske ta en walkabout i krokarna så huvudvärken släpper... eller så blir den värre...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-20 19:18:24

Det var ena härliga småknattar!



Jag sov till 9.45 idag, något av rekord. Men så kom jag på att jag var upp någon gång framåt morgontimmarna och tog en panodil mot min ischias och antagligen hade den effekt på det "sova-länge-ryggont" som jag brukar få på helgerna. Jag har en kompis med liknande krämpa när hon sover i husvagn, så när de är på semester brukar hon peta i sig ett piller för att kunna sova länge, det är ju inte mkt att göra i en husvagn när familjen sover.

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-20 20:42:04

Anne, det var ju smart! Har jag aldrig tänkt på, för ibland i stugan vaknar jag alldeles för tidigt just på grund av ont i ryggen.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela