TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det kanske inte är så klokt...

Publicerad 2009-08-10 18:48:06 i Allmänt,

... att inte masa sej hemåt i tid sista semesterdagen.

Klockan ett inatt dundrade vi in här på gården med husbilen och då är man rätt stissig när man vet att man ska upp ca fem timmar senare och vara fräsch och pigg nog att orka med en arbetsdag med garanterat högt tempo.

Nu har dagen gått rätt bra i alla fall men jag kan utan att ljusa säga att det inte var ett smidigt hopp ur sängen imorse när klockan plinkade och plonkade... fast... när var det smidigt sist..?
Fick trevligt besök på eftermiddagen av exkroken med lilla J som börjar förskoleklass snart.
Exet med sambo hade varit i Göteborg i helgen och spejat på Madonna, sisådär tyckte han.

Vår helg i Elverum, Norge var väldigt bra tycker jag, även om den blev rätt dyr den med.
Men sista semesterhelgen får man väl blåsa pengar eller hur!?
Att man sedan får äta lågbudgetmat i några veckor kan man ju stå ut med.

Jag läste i dagsblaskan VLT, dom intervjuar någon ungdom varje vecka (tror jag) där personen får redovisa vad dom har på sej.
Denna gång en tjej på¨20 som är arbetslös men ändå har råd med Levis-jeans, adidasdojor och andra märkeskläder... stackars föräldrar antar jag.
Visst,  jag är slarvig med pengar och står över mycket som jag skulle vilja göra och ha, och unnar jag mej det i alla fall så biter jag ihop och lever supersnålt.
Men när man ser dagens ungdomar konsumera... hur fasen har dom råd?!

Jaja, nu är inte det mitt problem och jag ska inte gnälla, men jag är förundrad.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-08-11 06:31:36

Hoppas du fått sova mer i natt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela