TyraTok

Livet är ett äventyr!

Många tankar...

Publicerad 2009-08-05 00:24:34 i Allmänt,

... far genom huvudet, inte bara om J utan ikväll lyckades mannen komma i fokus.
Han for ju alltså iväg med kompisen E vid 10.30-tiden i förmiddags och jag åkte in till staden och städade och plockade i J:s lägenhet.
Vips var gråa katten borta, hade hoppat ut från balkongen och fanns inte att återfinna, suck.
Nå, åkte hem till A som skickat SMS om fika och fick macka och kaffe ute på altanen.
Fick även beskåda nya köket och förändringar i trädgården, gud vad  hon är energisk.

Hittade en till lägenhetsnyckel så jag svängde förbi exmaken med den så vi slipper tajma ihop alla besök för att hålla katterna vid liv.
Sedan skyndade jag mej hem, tänkte att mannen kommer snart så vi kan käka.

Klockan blev 19.00, gick en prommis med hundarna... klockan blev 20.00,  kokade några ägg och tinade räkor.
Klockan blev 21.00 och jag spelade frenetiskt Alfapet på nätet... började bli orolig...  såg en massa olyckor framför mej.
Dom skulle ju ända till Ytterhogdal i ödemarken men det kunde väl inte ta tolv timmar?

Funderade på om jag skulle ringa... febern härjade i kroppen men även stoltheten, han kan fasen ringa själv!
Såg framför mej hur E och sambon red iväg i solnedgången på en vit springare och lämnade mej här med hundar och fordon och en hel del massa skräp...
Tilläggas ska att E är en rätt ståtlig man i sina bästa år så jag förkastade den tanken rätt snabbt... kanske var det tillochmed feberyra..?

Vid 23-tiden fick jag vika mej och ringde upp men det gick inte att nå mobilen... DÅ blev jag orolig på riktigt.
Började tänka tankar som att en olycka kommer sällan ensam och sådant dumt... och vips hörde jag en bil komma in på gården.
Nu får mannen inte gå ut och leka efter kl 19.00 på minst en månad och definitivt inte med E!!

Sov gott, jag kommer inte att göra det för jag nyser oavbrutet, näsan rinner som en öppen kran och jag är tokvarm.
Var just ute i nattlinnet på gården en sväng för att svalka av mej, haha.


PS, exmaken messade, han hade lyckats hitta gråa katten så den är inne och säker inatt.

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-08-05 09:37:46

Det är rätt, lås in honom. Ute o ränna i skogarna på det där viset! Karlar! :0)

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-08-05 19:21:01

Hållas kort det ska de.

Postat av: anne

Publicerad 2009-08-05 20:16:32

Jag AVSKYR att inte få besked om någon blir sen, maken har fått sina fiskar varma...en gång var det nog...



Sv. Jag frågade "min" Kumpula, mammas sambo, men hans släkt är inte från Kemijärvi...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela