TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nu är jag på plats...

Publicerad 2009-08-02 21:36:40 i Allmänt,

... här framför min dator igen och J är på plats i Värmland.
Hon har ringt några gånger idag och jag har ringt henne, fått en lång lista på vad jag ska sända dit.
Även fadern har fått en lista,  det går åt mycket cig och så vill hon ha dit lite personliga grejer förstås.
Det bästa av allt... hon låter lugn, sansad och som den gamla J,  för varje samtal blir det mer och mer påtagligt.
Hon verkar trivas trots att hon har mycket grubblerier och tankar, konstigt vore det annars.

Innan jag åkte iväg ner mot Småland var dotter D, kompis A och jag och hälsade på henne,  och på kvällen var det polisförhör och mera besök av syster, fader och några fler, så hon har inte hunnit ligga ensam och tänka alltför mycket.
Fick höra av en kompis som jobbar på en avdelning där uppe att det går mycket rykten om den här händelsen, bland annat att hon skulle vara helt sönderslagen i ansiktet, men det kan jag dementera.
Hon har tvärtemot konstigt nog klarat sej otroligt bra kroppsligt sett...

Dagarna nere i Småland har varit  bra!
Vi fick samma lägenhet vi hade förra året på Boda värdshus men öppettiderna var begränsade så det vart inget sittande på värdshuset på kvällarna med ett vinglas minsann.
Det enda vi åt där nu var öländska kroppkakor och dom var så himla goda.

Men det fanns ju, förutom några roliga klädaffärer ett systembolag i Nybro så vi kunde njuta lite gott vin och öl i alla fall.
Vi köpte oss varsin snygg jacka för 200 kr och lite annat krafs.
På fredagen var vi Orrefors bland annat och på lördagen tog vi en tur till Öland.
Lite shopping i Borgholm och sedan sol och bad strax utanför.
Det vill säga... jag badade men någon annan fegade ur, haha.



Här ser man henne ute på stegen göra ett tappert försök i alla fall.
Då hade jag varit i två gånger redan,  men jag kan inte påstå att det var direkt varmt... men jag har ju å andra sidan en rejält upp- och inbyggd simring som värmer, det har inte A.



Fast man tycker ju kanske att den här rejäla mackan kunde gett lite värme...

Idag kl 11 hämtade vi upp tre trötta festivaltjejer och körde uppåt i landet igen.
Mannen hade städat huset så fint så han fick två presenter.

Tack snälla för alla värmande kommentarer i förra inlägget, det ger mej kraft! Kram till er alla!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-08-02 21:52:21

Det låter som turbulenta dygn. Jag tänker på dig!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-08-03 08:36:17

Bra att Du tog Dig den här ledigheten tror jag. Det behövs hämtas nya krafter efter så mycket upplevelser.



Ha det så bra det går!

Postat av: åsa

Publicerad 2009-08-03 17:00:35

Kommer äntligen ut på nätet och kan läsa din blogg..

Hoppas att allt går bra med din lilla sparv och vad bra, att du kom iväg lite så att du kan få tänka på dig själv en stund.

Var rädd om dig!

Ha dé!/Kram

Postat av: E

Publicerad 2009-08-03 17:26:54

Skönt att hon är på plats i Värmland och att du fick en helg i gott sällskap. Nu finns det bara en väg att gå, mot en bättre framtid! :0)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela