TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så kom den till slut...

Publicerad 2009-08-06 13:52:29 i Allmänt,

... den lilla skatteåterbäringen!



Blev lite mer än förra året så nu har jag gått igenom räkningsläget och känner att det är rätt OK.
Härre Gud så skönt det känns!!

Så kom mannen in och undrade hur min förkylningsstatus ligger till och eftersom det har  lossnat så jag äntligen kan snyta mej tycker jag det är OK.
Ska vi ta husbilen och dra iväg undrar han då och jag jublade högt.
Hur tråkigt är det inte att sitta inne i denna stekheta lägenhet medan det är kanonväder utanför?

Igår låg jag framför AC:n i vardagsrummet och läste men idag har jag bara suttit vid datorn och spelat.
Tvättat lite, diskat lite, vattnat mina tomatplantor.
Jag känner mej nog inte sjukare om jag får åka iväg lite, snarare bättre och Alvedon tar jag naturligtvis med.

Hade kunnat vara i stugan men har haft lite kattvaktsplikter ju,  men nu åker vi nog iväg mot Sälen under eftermiddagen och lämnar den sysslan till den ömme fadern några dagar.
Egentligen skulle vi tagit Audin och åkt över till Elverum imorgon lunch.
Där är en av Nordens största friluftsmässor, vi var där förra året och det var hur kul som helst.
Hela staden var som en stor marknad under den helgen, och vi har sådan tur att R och M bor just där och har gott om plats för oss.
Förra året hade vi jättetrevligt och det tror jag säkert det blir i år med.
Roligt också att kunna åka iväg och sova vid någon fiskesjö en natt innan vi åker vidare över till Norge.

Ska ringa till J och kolla läget så hon vet att jag inte kan ringa på några dagar men det finns ju fler än jag som har numret dit.
Nu ska här packas och duschas!


Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-08-06 15:22:36

Hoppas att du och din karl får en jättebra resa till Norge och vilken tur, att ni har er husbil..

Kör försiktigt!

Ha dé!/Kram

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-08-06 17:06:42

God tur!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-08-06 18:41:56

Åh Titti vad jag känner med dig i din situation ang

dotra. Finns det nån värre mardröm än när ens barn halkar på sned. Man önskar man kunde byta med dem, men tyvärr är det inte så enkelt! Känner med dig och tänker på dig. Skickar massor med varma tankar till J och önskar henne allt gott! Dig också!!

Postat av: anne

Publicerad 2009-08-06 22:30:17

Ja, med alvedon klarar du dig hur bra som helst! Ha en riktigt skön resa och kom ihåg att norska vägar är odugliga! ;)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-08-07 17:01:04

Hoppas nu att ni får det lyxigt kul! Och att näsan slutar droppa förstås, men det är ju inte hela världen!

Tur att dottern också har en far som bryr sig, och syskon dessutom, det kommer att gå kanonbra!

Kram från pörtet

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-08-08 08:45:54

Stackars Dig som dragit på en långvarig förkylning i sommar. Mässan i Elverum har vi besökt en gång och då bestämde vi att nästa gång skulle vi övernatta och göra ett tvådagarsbesök, men så har det inte blivit än. Det är svårt att hinna med allt under sommaren. Hoppas Du blir frisk snart och att det går bra med dottern!

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-08-08 23:23:55

Ha en bra resa så hörs vi i höst.

Kram

Anna-Karin

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-08-09 19:19:27

Halloj! inte kul med förkyldning i denna hetta. Hoppas den lilla turen blir bra..alvedon är bra. Kram Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela