TyraTok

Livet är ett äventyr!

Norskbilder

Publicerad 2009-08-12 22:35:31 i Allmänt,

När vi åkte iväg i torsdags kväll tänkte vi stanna bortom Sälen och fiska lite men där vi hade tänkt stanna fanns inte längre någon kortauttomat och sjön verkade helt död.

Så vi fortsatte vidare över gränsen och in i Norge, det började mörkna så vi försökte hitta något bra ställe att parkera bilen på.
När vi väl såg en avtagsväg som verkade stadig nog och hade utrymme svängde vi in och det visade sej vara ett litet stenbrott precis bredvid.
Det fick duga så vi tog ut stolarna och satt i fullmåneskenet och tog ett glas vin och öl, lyssnade på tystnaden och njöt av att det inte fanns en enda mygga trots att jag hängt upp en gammal gardin som myggnät.

Men det fanns fladdermöss och när dom ven precis över huvudet klev jag in i bilen och la mej!
På morgonen när vi klev ur bilen var det strålande sol och man såg hur det såg ut i omgivningarna.

Den här såg vi till exempel inte när vi kom!
Verkar som fler än vi övernattat där, praktiskt att dom bygger sådana för folk som åker runt.

När vi kom fram till R och M njöt hundarna av den fina gräsmattan efter några timmar i husbilen.

Förra året när vi var där var inte tomten och altanen iordninggjorda, nu var det hur snyggt som helst.
Dom har verkligen ett drömboende!
Dessutom bor dom nära Skogsmuséet där mässan var så vi slapp böka med bil och betala parkering.

R:s tre vuxna barn var där och M:s bror kom med fru och två söner så det var fullt runt bordet när vi grillade mot kvällningen och sedan dök det upp ännu mer folk som skulle ut på sta´n under kvällen.
Man fick både kaluha-drinkar, shots och vin så man var lite rund när vi gav oss iväg.
Så mysigt, hela Elverum myllrade av marknadsstånd, scener och öltält och vädret var toppen, jättekul!

På lördagen gick vi till mässan men när vi var halvvägs igenom började det helt plötsligt åska och störtregna så det var bara att kuta hem.
Men jag hann se denna snygga träskulptur!

Lördagkvällen blev lite lugnare och nya människor strömmade till och ännu en hund.
Det var vänner till R och M som kom norrifrån och skulle ställa ut sin lilla snygging.

Smilla som har en tendens att rymma iväg när hon märker att ingen tittar på henne fick tillbringa kvällen i hundgården med R:s jakthund och dotterns kungspudelvalp.
Till sitt stora förtret som ni ser!

På söndagen gick vi till mässan igen, tittade på hundutställning och knatade vidare bland alla tält och stånd.
Jag köpte sockor till mej och döttrarna, mannen köpte fiskeflugor och ett par joggingdojor.
Kul att titta på norske mästaren i flugfiske... kanske ska man inte prova på..?

Vi hann precis tillbaks till huset innan det började regna igen och efter middagen packade vi ihop och åkte hemåt, och som nämnts tidigare så kom vi hem sent på natten men jag överlevde det med.