TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vi glodde...

Publicerad 2009-08-16 21:58:08 i Allmänt,

... vi tittade runt... vi kikade i skåp och lådor men vi kunde inte se att någonting var borta, varken ur förrådet eller vedboden.
Inte gräsklipparen och inte trimmern...
Den stora klyvyxan låg kvar,  alla verktyg, till och med gamla fina hyvlar och grejer... konstigt!

Fast skönt förstås!
Något kan vara borta men det är så mycket grejer sen tiden när stugan byggdes så man vet ju inte riktigt säkert vad man har längre.
Vi kom överens om att vi ska ta hem gamla fina grejer, dumt att ha dem däruppe så obevakat.
Fast vi glömde dem! :o)

Nå, inget vi saknar i alla fall så jag firade med en flarra vitt till maten och vaknade förstås med huvudvärk på lördagen.
Dock inte värre än att det gick över med en Ipren och när mannen hade klippt gräset nästan klart började jag räfsa.
Rätt som det var small det till i den gamla motorgräsklipparen och chassit gick tvärt av!!
Jag räfsade vidare i solen, tog av mej i BH och trosor för det var sabla varmt... och självklart när jag för en gångs skulle tar av mej och blottar fläsket blir det möte på den smala grusvägen bredvid tomten så ena bilen måste in på vår parkering.
Panik!
Jag sprang in och tog på mej linne och shorts... man vill ju inte skrämma ihjäl folk!

Typiskt likadant förra sommaren när jag för en gångs skull gick runt i bikini, då mullrade det upp stora skogsmaskiner i backen och mannen ville naturligtvis snacka med gubbarna så jag fick fly in i huset.
(Fast vi hade nytta av det för dom hjälpte oss ta bort en stor stubbe och så har dom plogat vår parkering på vintern.)

Nå, jag räfsade vidare så ivrigt att jag fick stora blåsor i händerna trots handskar och mannen donade sammanbitet med gräsklipparen.
När jag var färdig, och totalt slut i axlarna hade han lyckats laga klipparen minsann och körde en vända till för gräset var fortfarande alldeles för långt.
Shit tänkte jag... bara att fortsätta räfsa i värmen.
Men så gick räfsan av!
Hurra tänkte jag, nu är det i alla fall slutarbetat men tji fick jag för han lyckades laga den också,  haha.

Följdaktligen är jag väldigt öm i rygg och axlar och har en sabla träningsvärk i sidfläsket... kan man ha det?
Hoppas i alla fall jag har motverkat lite gäddhäng och kanske minskat något gram.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-08-17 08:17:53

Det är som förgjort med sånt där. Det är nog samma fenomen som med att det alltid kommer oväntat besök när huset ser som allra värst ut.

Postat av: Ia

Publicerad 2009-08-17 09:40:58

Känner igen fenomenet...första sommaren vi hade torpet här så stod jag i bara bikinibyxor och plockade vinbär, ja då satt allt på kroppen mycket högre upp, och då naturligtvis rullar det in en motorcykel på gården...den förre hyresgästen ville se hur ví hade det....han förstod nog att vi hade det bra!!!!!!!!



Skönt att inget var borta!!

Postat av: åsa

Publicerad 2009-08-17 19:27:01

Vilken tur ni hade, som klarat er från inbrott, saker kan man ju ersätta, men bara känslan att någon har varit och rotat bland ens grejor..hualigen!

Typiskt, att det dyker upp folk när man minst anar det och minst vill att det ska komma någon...

Ha dé!/Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-08-21 06:36:37

Ni hade verkligen tur. Jag skrattar när jag läser om Dina äventyr i bara mässingen! Typiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela