TyraTok

Livet är ett äventyr!

Utan TV och radio...

Publicerad 2009-12-03 08:38:01 i Allmänt,

... försmäktar jag!
Nej, det gör jag väl inte men man är helt klart en vanemänniska.


Igårkväll, mitt under Bonde-programmet bröts vår utsändning från Telia och det gick inte att logga in TV:n igen.
Jag tänkte att dom kanske brytit allt eftersom vi begärt flytt men det skulle inte ske förrän den fjärde december, och internätet och telefonen fungerade.
Mannen blev upprörd och ringde Telia,  hamnade som nr 80 i kön och jag skrattade rått och undrade vad han skulle säga när han kom fram om några timmar eftersom det uppenbarligen var något fel på utsändningen, annars skulle det väl inte vara så lång kö.

Själv tog jag tag i lite packning och lyssnade inte så mycket på vad han pratade med Telia om när han väl kom fram efter enochenhalv timme.
Men där fick jag bita i det sura äpplet, karlskrället hade haft rätt!
Det var inte utsändningen,  utan fel på vår nätadapter kunde dom se, hur dom nu kan göra det... men dom skulle skicka en ny.
Själv hade jag nog tålmodigt provat att slå på TV:n några dagar och sedan mailat Telia för att höra vad som var fel, haha.
Men för mannen är det en större katastrof än mej att vara utan TV... fast det var lite trögt att somna utan den.

Bonden tittade vi klart på via datorn och sedan blev det tidig säng, och det gick att läsa sej till sömns också.
Det gör jag ju i stugan men hemma är man van att glo lite på TV innan man drar ihop jacken.

Men så i morse, när jag slog på bilradion var det bara konstiga pipande på Morgon Zoo och Mix Megapol!
Till slut sa en röst att det inom kort skulle komma ett meddelande om varför det lät så i kanalerna och efter en stund förklarades det att det var en protestmanifestation.
Jaha!
Gillar inte att åka bil i tystnad, och P3 och P4 så dags på morgonen är inget för mej, men tack och lov hittade jag efter lite rotande Hammerfalls senaste så det blev ordning på torpet, eller i bilen då snarare.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-12-03 13:53:46

Ja, utan tv blir det ju lite tråkigt..

Roger i "Bonde söker fru", han är ju bara såååå pinsam tycker jag!

Det är nästan så jag blir förbannad bara han öppnar mun..

Ha dé!/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela