TyraTok

Livet är ett äventyr!

Energigivande konst

Publicerad 2009-02-04 21:50:04 i Allmänt,



Det här är en av mina favorit-tavlor som dotter D har målat.
Mannen fick den av henne och den hänger väldigt centralt i lägenheten.
Jag ser den när jag sitter här och plitar, det är det första jag ser när jag kommer ut från sovrummet, köket och vardagsrummet.
Den ger mej energi eftersom jag älskar både musik och dans, tror fasen inte karl´n får den ifall vi skulle gå isär någon gång! ;o)

Fast just nu är jag rätt urlakad efter den intensiva arbetsdagen.
Fick en förfrågan från S om vi hade någon  datorskärm att sälja och det hade vi så jag svängde över till henne med 19-tummaren vi hade stod i skräprummet.
Tre trappor utan hiss bubbade vi den, urk, men pengarna var välbehövliga och det är skönt att bli av med saker man inte använder.
S:s mamma tycker synd om mej som får åka och fara och köra över grejer till henne.
Jag sålde ju vår gamla dubbelsäng till henne i höstas och har hjälpt till med flytt och hämtande madrasser hon köpt på Blocket.
Körde henne även till Hallsta när gammelkatten skulle avlivas, men hon har ju varken bil eller körkort och inte hennes mamma heller så det är klart man ställer upp.
I gengäld fick jag fika och gosa med kattungen ikväll! :o)

Så tittade jag på Det okända och nu känner jag att det nästan är dags att lägga sej.
Före 22.00!!
That´s not me, men jag var ju vaken rätt länge i natt tack vare min långa tuppluring i soffan igårkväll.
Klev upp 06.15, helt slut... men... nu är det bara två arbetsdagar kvar!
Hörde på radion, tror det var P3 imorse på tåget, som jag fick betala idag, nitisk ung tjej där, nå, hörde i alla fall att en tjej räknade onsdag kl 12 som brytpunkt, då var det snart helg!
Så har jag aldrig tänkt med nu ska jag salutera varje onsdag efter lunchen.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-04 22:23:38

Den tavlan var väldigt läcker! :)

Postat av: åsa

Publicerad 2009-02-05 09:02:06

Duktig dotter du har!

Hoppas du får en bra dag och du...visst är det väl lite tidigt att inleda helgen redan på onsdag...eller..?

Ha dé!/Kram

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-05 11:26:47

Anne, förstår vad jag njuter! :o)



Åsa, jag räknar ner, jag inleder inte på onsdag efter 12! :o)

Postat av: Lillan

Publicerad 2009-02-05 11:45:46

Ja jag är ju ganska van men barnen tycker inte om det vilket är förståligt! Ja tänk vilken tur om jag kunde få arbetsträna där! Otroligt!

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-05 12:15:20

Tanten säger att internationella ´kvinnodagen är 8 mars, men jag håller med dig, det hade varit kul om det varit Barbies födelsedag! :)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-02-05 18:29:43

Hej, säg nu inte att det spökar på jobbet också!

Vi drar till kungliga huvudstaden imorrn, så jag kikar in för att redan nu önska dig en skön helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela