TyraTok

Livet är ett äventyr!

Med på noterna...

Publicerad 2009-02-27 22:24:45 i Allmänt,

... var han i alla fall, mannen från vidderna!

Vi byltade på oss kläder och packade kaffetermos, korv & bröd och åkte uppåt Dalom.
Stannade i Ludvika och köpte den goda grillkorven från Siljans Chark och lite godis och dricka.
Har man semester så har man!   smileys/Smiley10.gif

Det kändes som om jag var iväg på skidsemester fastän vi inte hade en endaste pjäxa med oss, mer och mer snö och strålande sol ju längre uppåt vi kom.
Glatt överraskade blev vi över att vägen var plogad och den snälle människan hade även plogat våra två parkeringar!
Annars brukar vi köra fast och få skotta och slita... mest för att mannen är så optimistisk och bara kör på.
Ibland tror jag inte riktigt på att han varit långtradarchaffis i Norgnorge, haha.



Så här såg det ut när vi kom och jag försökte gå upp till stugan men jag sjönk med hela benen så det var bara att hämta en spade och börja skyffla.



Min älskade hammock var ju ingen idé att sitta i, det får bli till våren!
Men jag ser att den behöver målas...



Nåväl, vi lyckades skotta fram grillen och få fyr i brasan, och sen ville ju inte de fyrbenta pulsa i snön mer, det fanns ju korv framme!



Efter att dom fått sej lite korv dom också var det mer fart på dem.



Gud så dom slet i snön, speciellt Smilla som ju inte har så långa ben att ta sej fram med.



Vackert med snö, vi kunde nästan byggt en igloo!

Så gick vi en promenad upp mot Långhagen.
Det är en djävulsprommis för det går bara uppåt... blev helt slut men det var så vackert så jag ville inte ge upp.



Typiskt nog tog batterierna slut under den roligaste episoden.
Smilla var ju så nyfiken på vad som fanns på andra sidan snövallarna och rätt som det var for hon över och plumsade ner i djupsnön.
Och där satt hon fast, kom inte upp.
Mannen klev över för att hjälpa henne och där satt han!
Hahaha, han fick upp henne men själv satt han som berg... hittade inte mobilen och ta kort med innan han väl hade kravlat sej upp, det såg för roligt ut.



Dröjer nog innan någon ska sitta i det här älgpasset!

Gick ner till vägen för att kolla brevlådan... vart var den??



Ah! Där är den!!
Hittade DalaDemokraten och en räkning från Hedemora för gravvård, inget spännande alls.



Den här granen hade fått en riktig luva den här vintern, håller sej nog varm om öronen!

Vid fyrasnåret åkte vi hemåt och jag somnade i soffan omgående så någon krogsväng blev det inte för oss, bara lite vin och chips i soffan till Let´s Dance.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-27 23:57:22

Vilka härliga vinterbilder:D



Hahaha skrattar åt Smillas min på bilden där hon är bakom tequila hahaha så gullig :)

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-28 09:48:10

Linda du har rätt!

Jag tycker hon nästan ser skräckslagen ut, tror dom sprang för att få korvbröd och gud nåde om hon missat det! :D

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-28 10:54:00

Frisk luft, dagsljus och motion gör en så förunderligen sömnig.

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-28 11:38:56

Vilken absolut underbar dag ni hade! Och solen skiner fortsatt idag!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-01 16:23:18

Hej, har du smygit omkring i mina trakter? Ligger sommarstugan längre norrut? Ja vi har fortfarande jättevacker vinter, fast nu har vi dagsmeja men iskalla nätter, igår -16 grader...

Magbesvär har ställt till det för mig denna helg, så jag har fått nöja mig med sportsändningarna i soffan. Nu väntar en bastu med finsk korv på stenarna, hoppas magen pallar...

Ha nu en fin vecka!

Postat av: Laila

Publicerad 2009-03-02 14:55:19

Vilka härliga vinterbilder!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-03-03 16:33:50

Vilka fina bilder från Er "semester". Är den mindre hunden en drever eller blandras? Det är svårt att se på bilderna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela