TyraTok

Livet är ett äventyr!

På allmän begäran...

Publicerad 2009-02-14 21:45:44 i Allmänt,

... nej jag skojar men det finns ju  i alla fall en som undrar hur gårdagkvällen var!
Tack E! :o)

Rapporten kommer sent för jag är uppenbarligen för gammal för att ta en festkväll, eller kan jag skylla på att jag inte tål alkohol när jag har mens!?
Eller blandade jag för mycket olika sorter vin plus martina och irish coffee..?

Nå, den saken kan jag grubbla länge på men vi hade i alla fall jättekul!
Jag kutade upp till badet efter jobbet och åkte därifrån med N hem.
Hon hällde upp varsitt glas rött till oss och sedan gick vi upp och fixade i ordning oss, fick trängas lite med hennes 18-åriga dotter som också skulle ut.
Tänk vad den ungen har utvecklats från trulig tonåring till en riktig pudding!
N:s svärmor var på nedervåningen och tog hand om de mindre två döttrarna, dom har så fridfullt och trevligt hemma hos sej.

Sedan kom L och hennes gube S och hämtade oss så vi behövde aldrig lära oss åka på SMS-biljett.
Jag som hade fått en lektion av sonen hur jag skulle göra!
Väl på DiSpagna bjöd L på en fördrink och till maten, den underbara vitlöksdoftande provencalen, drack vi rödvin.
Vi pratade och pratade, skrattade och pratade lite till.
Sedan blev det kaffe, och då valde jag irish, det var länge sen.  Mmmm... så gott!
N började bli nervös för  hennes karl skulle komma hem från en resa och hade lovat att ringa direkt han klev av planet på Arlanda men icke. Och inte gick det att ringa honom.
Jag kollade via mobilen att ingen flygolycka hänt och till slut ringde svärmor och rapporterade att han tappat bort mobilen men nu landat tryggt och säkert.

När restaurangen stängde ville ingen åka hem så vi gick till Pitchers, men den puben hade tydligen blivit en barnstuga!
Då hamnade vi på Bishops, och vad stort det var nu då!!

På min krogspringartid var det ett sunkigt krypin på hörnet av Stadshotellet men nu huserar dom i Stadskällarens lokal.
Trevlig överraskning!! Dit ska jag gå igen.
Där blev vi sittande ett tag och jag fick lite glada tillrop från stamkunder om mitt nya jobb.
Värst vad folk visste mycket,  men å andra sidan har det ju varit ett reportage i stadens tidning.
L var chockad att det var så mycket gym- och badkunder ute och N och jag garvade.

Vid halvett gav vi upp och jag ringde sonen och vi gick till Klippan så dom kunde ta en taxi.
Snälla som dom är väntade dom tills jag var säker i min Audi innan dom åkte.
Jag pladdrade hela vägen hem, haha... sonen fick nog skavsår i öronen men inte värre än att han och sambon kom hit och fikade nu ikväll.
Skulle hämta sina blommor, och det kändes skönt att dom fortfarande levde, dom har trots allt stått här snart ett år.
Han tog med någon av D:s blommor med och det är bra för här trivs inga blommor när värmen kommer i sommar.

Självklart vaknade jag strax efter sju i morse och kunde inte somna om.
Gick upp och tog en Ipren, slocknade i soffan efter ett tag.
Vid elva åkte vi i alla fall ut till den lilla herrgården för att titta till och då fick hundarna springa lite ute på isen.
Handling och matlagning, och medans mannen fixade den biten somnade jag i soffan igen!

Efter maten, hör och häpna, somnade jag i soffan igen!!
Inte klokt helt enkelt!
Nu funderar jag på att titta på den norska serien Himmel blå.
Jag beställde den på DVD från CDON, mannens kompis hade ringt från Norge och berättat om den.
Den är filmad från Helgelandskusten där mannen är uppfödd så han har försökt se något avsnitt på datorn men det är ju inte så kul.
Så när jag kollade fanns den att köpa så han fick den i alla-hjärtans-present, för jag fick så fina blommor och godis av honom förra året.
Nu har han ågren för att jag inte fått något men jag tycker det räcker med att jag fått sova i praktiken nästan hela dagen!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-02-14 21:49:44

Tackar! :0) Om du vill kan jag vara ledsagare någon gång när du vill testa äventyret att åka på sms-biljett! Och Bishops, det har blivit ett himla schysst hak!

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-14 22:41:25

Ja, tack gärna, men det lär ju dröja då eftersom jag endast kommer att åka i festasammanhang, tror jag! :o)

Men när ekonomin gör ett uppsving måste vi gå dit!

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-15 11:57:17

Vilken partykväll! Inte undra på att du har haft anledning att sova!

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-02-15 20:03:56

Låter som att ni hade väldigt trevligt!! Och skönt att sova så mycket, jag har också haft en sovar-helg.. är det nåt i luften kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela