TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dag nr 2 försvann den med!

Publicerad 2009-01-02 22:51:23 i Allmänt,

Fort gick det dessutom...  är det ett tecken på att ju äldre man blir ju fortare går tiden!?
I hope not!

Slapp passa tågtider hem, mannen kom in och hämtade mej i min egen fina Ååådi.
Stannade till på köpcentret för lite inhandling av mat och lite smått till småkottarna.
Vi är bjudna över till exmannen på middag imorgon, en födelsedagsmiddag för dotter D som ju fyller 23 strax men åker neråt landet till sin skola då.

Då måste kottarna få lite mer klappar... får se vad dotter D ska få.
Hon chockade mej idag genom att skicka en bild av nåt som såg ut som en av mina favoriter Sinead O´ Connor... men det var dotra herself... i sommarfrilla mitt i vintern... skulle bara testa!?
Ja, där har det aldrig suttit still... och jag får medge att hon är vacker...  men så klart... jag är hennes mor... fast vi är rätt olika utseendemässigt sett.



Eller vad tycks?

Sådana middagar som imorgon blir alltid najs jag får dricka vin för mannen lovade vara chaffis åt hyresvärden imorgonkväll, haha.
Ja, då får man hoppas att det serveras något vin till middagen... fast jag skulle bli förvånad om det inte kom fram något litet alkoholhaltigt! ;o)

Träffade Ö och K på Maxi, dom ska sälja sin stora fina villa här i byn och flytta in i en ny fin villa som Ö ärvt... eller löst ut...så taskigt att det kom sämre tider just nu, dom är lite bekymrade.
Vi erbjöd oss att hyra deras stora fina gamla hus, haha, gud vad hundarna skulle kunna fixa till det där!
Fast jag är helt såld på den dom ska flytta till... underbart läge och suverän planlösning, den hade jag köpt direkt om jag hade haft möjlighet.

Apropå hundar... mannen såg en annons om wachtelvalpar till våren, endast 5 000...  jaha, ja... nu får vi se... jag totade ihop en intresseanmälan.
Men har man två kan man väl ha tre... och Teq funkar ju endast som spårhund, annars är hon mitt sällskap.
Sedan vi såg P och L:s lilla valp är man ju helt såld på den rasen!
Dessutom går man ner i vikt av en valp, så mycket rännande ut och in, fast vi bor enklare nu än när jag fick kuta i staden... över loftgången, ner genom trappan och  ut på gräset när det skulle pinkas.




(Bilden nallad från vovve.net)
Visst är det en fin ras?!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-03 08:50:23

Vi har haft dottern med hund på besök och man blir sugen på att bli hundägare igen. Skumt det där för egentligen vet man ju att det är ett himla jobb också.

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-03 11:55:41

Ja, vi var hundlösa något halvår och skulle inte ha någon men det blev trist.

Nu har vi två, och det håller en igång.

Gäller bara att ha någon hundvakt så man kan resa nån gång ibland.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela