TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det tar sej...

Publicerad 2009-01-04 11:58:31 i Allmänt,

... idag kom jag ur sängen redan 10.40, hehehe!

Undras hur det kommer att bli fr o m onsdag när uppstigning ska ske 06.15 varje dag...??
Fast det blir ju en mjukstart med bara tre morgnar och jag har ju tjuvstartat lite.
Som sagt, det enda jag saknar från gamla jobbet, förutom en hel del kollegor och stammisar är sovmorgnar.
Men i gengäld har jag ju inga kvälls-och helgpass och ingen städning så jag tar tillbaks genast. :o)

Dessutom kan jag hålla med om att man får ute lite mer av dagen när man inte sover bort halva...  och det är stora ord när det kommer från en sådan sjusovare som jag! :D
Kanske har man äntligen blivit lite vuxen..?

******



Här är en bild från igår... lilla T med mannens hatt!



Sonen med sin far, taget av min sambo med mobilen, lite mörkt men läckert ändå tycker jag.

Jag har fortfarande svårt att förstå att mina döttrar är snart 23,  25 och sonen 26!
Va fasen!
Vart tog åren vägen...

                             

Se så söta dom var, och är fortfarande naturligtvis, mina tre små musketörer.

Nähäpp...  ute är det femton sabla grader kallt.
Egentligen tycker jag om snö och kyla, kanske för att man är född i finska Lappland, men idag vill jag inte ut trots att solen skiner.
Men det vill förstås Tequila... hon har inga begränsningar vad gäller kyla.
Jag får leta rätt på mitt superunderställ och termobyxor, helt klart... brrrr.

Sitter och diskuterar snabbviner med S på MSN... minns att vi gjorde äppevin en gång av must, men mannen var i dunken så ofta så det blev inget kvar att buteljera.
Exmannen alltså, haha.
Så försökte jag göra rödbetsvin en gång, fick smaka hos en granne och det var jättegott.
Mitt blev kanske inte lika lyckat men jag ska nog testa igen någon gång, det måste ju vara jättenyttigt! :D

Nej, nu måste det bli lite action här...


Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-04 14:59:35

Det är ju det jag sagt hela tiden, vart fasen tar åren vägen?! Såna små sötingar!!

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-04 17:31:51

Så fina de små var! Och de andra på bilderna också!



Är du finne? Det är jag...! :)

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-04 18:11:46

Berith, tänk om man hittade en säck på vinden med alla gamla år! :)



Anne, i själ och hjärta, äkta finne!

Är du född där eller här?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela