TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ett erbjudande...

Publicerad 2009-01-10 11:18:53 i Allmänt,

... fick jag här på morgonkvisten.

Gick faktiskt upp halv tio idag, nu får det vara nog med sovandet fram till elva på lediga dagar.
Satt i godan ro här och kollade runt på nätet när mobilen ringde.
En kille flåsade fram på göteborgska: "Får jag knulla med dej ikväll?"

Men ser man på, sådant händer inte varje dag minsann!
Inte illa för en något sliten, lätt överviktig liten människa som närmar sej 48 med stormsteg va?
Den upplysningen stod nog inte på eniro eller vart han nu hittade numret.
Kanske kan man ringa tillbaks till honom den dagen mannen inte är så pigg längre? ;o)

Jaja, har dom inget roligare för sej än att roa sej på detta vis, dom unga männen så må det vara hänt.
Men något napp tror jag inte dom får... eller vad vet jag om det förresten.

Själv fundrar jag som bäst på vad dagen ska innehålla.
Mannen är ute på jaktmarkerna, det skulle vara någon storröjning vid någon sjö någonstans i någon skog.

Jag har nog fortfarande inte vant mej att vara ledig varje helg för jag fyller dom inte direkt med något vettigt.
Det kanske ändras när det blir lite varmare ute, eller så flyttar jag bara ut i trädgården och häckar då.
Har suttit och kollat läget på Hemnet, måste kolla om priserna sjunker nu när det är kris på G.
Min betalningsanmärkning går ut i maj tror jag det var... ska bli skönt att bli av med den.
Min långtidssjukskrivning för många år sedan skapade ett enormt kaos i min ekonomi som jag sakta men rätt så säkert lyckats reda ut.

Nu är man ju ingen miljonär och lär aldrig bli,  men ett lite roligare boende är första prio mot hösten i alla fall.
Kollar faktiskt mest vad som finns i Västerås med nära omnejd, och mannen verkar vara med på dom noterna.
Han hittade en takvåning, en tvåa,  mitt i centrala staden för någon mille,  ja, det hade vart något med två hundar, eventuellt tre till sommaren!

Den dagen den sorgen, vi får se vart vi hamnar, är ju inte bunden till något speciellt ställe och vill ha lite grönt omkring mej, helst lite tomt... är det för stora krav?

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-10 11:51:23

Det låter inte som för höga krav tycker. Jag längtar efter att ha tomt till våren när jag mest troligt flyttar ner till maken.

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-10 12:02:12

Förövrigt, vilket erbjudande...och direkt från morgonen ocså så du kan planera din dag. Vilken gentleman!

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-10 12:35:36

Tanten, visst var det... så gentilt så det är inte sant!

Hur långt är det mellan maken och dej?

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-10 22:07:12

Ha ha ha din knäppfia!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela