TyraTok

Livet är ett äventyr!

Grattis storebror!

Publicerad 2009-01-20 18:58:23 i Allmänt,

Börjar med att gratulera min bror som fyller 56 idag!



Bilden är tagen i stugan i midsomras, whiskey serveras i solstolen.

************
Besöket uteblev,  dom hittade inte hit.
Jag såg hur bilen åkte hit och dit, gatan upp och sen ner, in i kvarteret bakom mej och runt och runt.
Till slut stod dom utanför vår brevlåda men då började dom backa iväg, så jag gick ut.
Efter ett kort samtal med den unga tjejen, (jag trodde det ska vara två stora karlar) så var det tack och hej, ingen större grej!

Ibland är det bra att bo lite udda till.
Fortsättning följer säkert men jag har fått säga mitt och förklara saker och ting, det känns bra, magen har stillnat.
Men efter det släppte fyra dagars spänning så jag fick jordens huvudvär, sov i soffan resten av förmiddagen och en stund på eftermiddagen också.
Så var den lediga dagen borta... men även detta som hängt över mej så jag är nöjd i alla fall.

Jag gick en till promenad med Tequila, det blir så ljust ute när snöflingorna dalar ner och stannar på marken i form av snö, inte regn.



Den här isklädda blomman stod hon och luktade jättelänge på, försökte få en fin bild men då gick hon iväg minsann.

Nu har jag ätit vegetarisk schnitzel med potatisklyftor och mannen gjorde en jättegod sås till.
Firade med årets första lakritschoklad efter det och en kopp kaffe.
Huvudvärken är inte helt borta men imorgon är man nog fit for figth igen.

Har suttit och tittat lite på Mr President over there.
Det är mäktigt... och ett stort steg framåt tycker jag.

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-01-21 12:07:12

Grattis på brorsan! Tur han grävde upp dej då en gång i tiden! :0)

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-21 15:34:32

E, ja, tänk att han hittade mej i den finska sandbanken!? ;o)

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-01-21 18:51:20

För de flesta av oss är detta med den nye presidenten ett steg framåt i rätt riktning. Men allt handlar ju om vad han kommer att göra i praktiken, inte vad han säger sig vilja göra bara. Antagligen är det viktigt för hela världsekonomin att USA har en trygg och framåtinriktad president.

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-21 21:21:07

Jag förstår inte...Vad är det som har hänt?



Grattis till brorsan! Vilken härlig bild! :)

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-21 22:01:34

Anne, min bror sa en gång till E när vi var ute på krogen att mej hade han hittat i en sandbank i norra Finland och grävt upp.

Den korrekta historien ville han inte kännas vid, nämligen att min mamma dog när jag var liten, och då tog min moster hand om mej.

Min moster är hans mamma, så egentligen är vi kusiner!

Krångligt va? :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela