TyraTok

Livet är ett äventyr!

Några timmar senare...

Publicerad 2009-01-09 22:53:22 i Allmänt,

... kastar man en blick ut genom kontorsfönstret och där hänger en stor vacker måne, nästan full!

Melodi: Mors lilla Olle

En gång i måna´n är månen full,
aldrig jag sett honom trilla omkull.
Stum av beundran hur mycket han tål,
höjer jag glaset och utbringar skål!

En fredagkväll i Sura ska man tydligen gå på hockey,  en del verkade vara på väg hem från krogen efter matchen.
Jisses vad det raglades förbi här utanför på trottoaren!

Efter vår goda älgbiffsmiddag fick vi besök av P och hans lilla dotra M, som blivit stor.
Ja, inte kroppsligt men mentalt!
Nu när jag inte jobbar på baden längre ser man inte henne så ofta, har inte alls hängt med i den utvecklingen.

Nödbedda men M ville i alla fall ha mat till slut, och verkade gilla det, P fick bara kaffe och pepparkaka.
Han har fått en såå fin lägenhet i staden som jag vill ha, vet inte hur jag ska fixa det bara...  läget, storleken, hyran... allt passar oss!  ;o)




Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-10 08:31:12

Jag trodde det var bandy som man blev vinglig av. Bandyportfölj har man ju hört talas om men nu har även jag sett på nära håll att även hockey kräver vissa drycker tydligen. Skumt.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-10 09:16:13

Godmorgon!

Det var en fin kväll igår, men månen som lyste så starkt.

Ja, det ska bli kul när den andra dottern börjar laga all god mat.

Snart får vi åka till henne och äta lunch på skolan. Nästa vecka har vi finliunch på min skola....gott.

Ha en skön helg.

KRAM

Postat av: Madde

Publicerad 2009-01-10 10:29:46

Jag håller med dig gällande let's Dance, han den där morgan från "tippen" va så djävulskt duktig att jag nästan fick tårar i ögonen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela