TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nattsvart

Publicerad 2009-01-12 09:23:58 i Allmänt,

Så blev det måndag igen!
Rejält mörker... närmare bestämt kolsvart ute, usch... och vilken trafik det var.
Nu märks det att jul-och nyårsledigheten är slut, möten i en strid ström vilket gör att man inte ser alls vart man befinner sej mellan mitträckena på vägen.
Jag förvånas inte över att folk kör in i dessa räcken...
Nu längtar jag efter att kunna cykla till jobbet!

Sömnen har det varit si och så med inatt.
Jag var så trött igår kväll, antagligen för att jag inte gjort en vettig släng på hela helgen, så jag la mej halv elva.
Men tro inte att jag somnade... nähä.
Det blåste så jag fick svepa om mej morgonrocken och gå ner och ta i kransen från dörren vid halv tolv, och en lykta som hängde och slängde i blåsten räddade jag också, men hos grannen smällde det rejält i någon lös plåt hela natten.
Jag tittade på TV fram till två ungefär, sen måste jag dåsat av i alla fall.

Jag är i och för sej inte trött eller seg idag... inte ännu i alla fall, och A messade igår att hon inte kunde träna idag så jag kan gå hem och krascha i soffan om tröttheten tar över framemot eftermiddagen.
Men nu kanske det är dags att registrera lite ansökningar,  jisses vad mycket barn det finns! :o)

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-12 12:53:47

Ska du cykla från Sura till Västerås? Eller bodde du i Hallsta? Vilket Tok!

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-12 13:08:18

Det verkar vara många som haft svårt med nattsömnen i natt. En massa måne och blåst på det.

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-12 15:40:39

Jag skulle också vilja cykla till jobbet. Det har jag inte kunnat på år och dag, alltid transporter av det ena eller andra slaget.



Var har ni funderat på att bo i V-ås?

Postat av: Anna

Publicerad 2009-01-12 20:44:58

Mörkret deppar faktiskt ner rejält!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-12 21:02:29

Det är mörkt ute & även i din blogg, hihi! Blev det nån träning?? KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-12 21:04:33

Sover du? ;)



Hur lång tid tar det från Rönnby till centrum? Helt nästgårds är det inte....Min sista adress i Västerås var på Kristinagatan, precis inom Ringvägen, mitt emot Klippan. Jag var första hyresgästen i en fin liten etta med uteplats, det var tider det! ;)

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-12 21:05:13

Rönnby spelar...Falun tror jag...

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-12 21:10:56

Vore jättekul om ni kom o hälsade på! Jag jobbar alltid torsdagar 11-18 och fredagar 11-18. Sen kan det variera med andra tider. Nu på lördag jobbar jag till vi stänger 16:00. Det är alltid fri parkering med P-skiva i Sala, så jäkla bra!!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-12 21:11:46

Vore jättekul om ni kom o hälsade på! Jag jobbar alltid torsdagar 11-18 och fredagar 11-18. Sen kan det variera med andra tider. Nu på lördag jobbar jag till vi stänger 16:00. Det är alltid fri parkering med P-skiva i Sala, så jäkla bra!!

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-12 22:57:41

Oj, vad ni har kommenterat flitigt medans jag drönat i soffan och tittat på Bagge-galan, jättekul!

Helt rätt så deppar mörkret ner Anna och månen förstör sömnen Tanten.

Måtte det bli VÅR snart!!



Linda P, eller anonym, hehe, det bidde ingen träning förutom en stund i snarkmuskeln.

Men jag satt faktiskt och tänkte att jag måste lära mej fixa om i bloggen så jag får lite ljusare och trevligare, men jag vill ha egna bilder, ingen färdig lösning den här gången.



Anne det tar nog en 15 minuter skulle jag tro.

Jag bodde i den slängen på Källgatan och jobbade på Tingsrätten, extremt nära och bra! :o)

Innebandy menar du?



Berith, jag ska ta en dag semester när det ramlar in lite pengar igen och så ska vi ta en tur till Sala!

Ha en god natt alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela