TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nyttigheten själv...

Publicerad 2009-01-06 22:07:20 i Allmänt,

... har jag varit idag, i alla fall kostmässigt sett.

Det blev en kort promenad med hundarna idag eftersom jag hade båda hemma och den lilla Smilla inte är så rolig att gå långt med.
Hon har nosen konstant i backen och drar som en galning och man får lite bläng från folk när man ryter i och rycker i henne... inte kul.
Tequila går ju exemplariskt för det mesta, men så är hon också uppfostrad av oss, Smilla har ju tydligen mest bara sprungit lös på en stor tomt.

Efter den lilla nypan frisk luft gjorde jag spenatsoppa med kokt ägg, wonderbaum vad gott det var!
Totade ihop ett halsband som blev för kort,  hur fasen jag nu lyckades med den bedriften, men skam den som ger sej.
Eftersom det var repris på ett Sing-a-long jag inte sett fick jag tålamod och trädde jag om det så det blev lagom till mej, för det ska jag själv ha minsann.
Annars kan jag inte knåpa framför TV:n, dels för att ljuset är lite för dåligt och så får jag springa och hämta grejer hela tiden.

Så har jag diskat och eftersom mannen åt rester från igår så stekte jag en finsk bastukorv, broccoli och majs och åt en nästan lika nyttig middag som lunch.  Lyckades med GI-köret idag i alla fall!
Fram tills nu när jag tog en hårdmacka med ost...

Ja, ni hör ju vilka eminenta stordåd jag uträttat idag!
Tror tamejfasen att jag plockat bort en och annan tomte också, men inte allt.
Vår ståtliga gran tappar inte ett barr så den får stå kvar ett tag till, stjärnor och ljusstakar med.
Är det på tjugondag Knut som julen dansas ut?

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-07 06:19:23

Nyttigt! Känner igen det där med hund som inte är kul att gå med. Gammelhunden slutade aldrig att träna för draghunds-sm trots att han var fel sort och hade en matte som bara ville fingå.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-07 06:35:34

Godmorgon!

Spenatsoppa, eller grönkålssoppa är såå gott. Jag missade att laga det efter julen. Suck.

Ja, det har varit skönt att vara ledig sååå länge. Man kommer ifatt sig själv.

Ha en bra dag!

KRAM

Postat av: åsa

Publicerad 2009-01-07 08:23:38

Javisst är det tjugondedag Knut som julen ska dansa ut...

Här får stakarna stå kvar till dess, det blir ju så mörkt när man tar bort dem..

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-07 09:35:50

Jag håller på att dansa ut julen nu! Lika fint som jag tycker det är precis till jul, lika fort vill jag ha bort det när julen är över. Längtar till sommaren som du kan se på min blogg!

Ha det så himla bra och var rädd om dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela