TyraTok

Livet är ett äventyr!

Pastasallad...

Publicerad 2009-01-14 15:38:30 i Allmänt,

... med räkor blev det på lunchen med förra kollegan N.

Vilken fräsch sallad dom har på Pasta Express!
Och jag hade restaurangchansen så vi käkade två stycken för 75 kr!
Vi började även planera försommarkryssningen som vi bestämt ska bli en årlig tradition efter att vi åkte i juni och hade så himla kul.
Nu tar vi Helsingfors, förra gången var det dygnskryssning med Cinderella.

Innan lunchen mailade jag till gymet som ligger här i stadshuset.
Det tillhör inte min enhet, men jag tränade där förut en period när jag jobbade på baden.
Då var jag med i ett viktminskningsprogram och fick träna gratis efter ett program som deras sjukgymnast hade gjort upp utefter mina skador och krämpor, jättebra!
Nu hörde jag att en tjej här går där så jag skickade en förfrågan om jag fick börja träna där igen trots att jag bytt arbetsplats, naturligtvis mot betalning.

Fick svar snabbt, välkommen dit 22/1 för en träff med just sjukgymnasten, suveränt.
Hoppas dom har kvar mitt gamla program i någon låda, minnet är kort... :o)
Det ska bli skönt att träna i samma hus som man jobbar igen,  har man väl kommit hem blir det inte av och dessutom är det enklare att utnyttja träningstimmen på betald arbetstid.
Ett årskort kostar 1300 kr och jag har friskvårdspeng på 1000 så det blir inte dyrt heller, nu finns inga ursäkter kvar!! ;o)



Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-14 16:52:56

Då är det bara att hurta igång!

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-14 20:17:45

Vilken himla tur du har med gymet!Så avundsjuk jag blir! Du har liksom inga ursäkter nu!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-14 21:56:26



Lyllo dej som har en så väl tilltagen friskvårdspeng,här är vi tacksam för dom futtiga 300 kronorna som vi får per årsuck.



Lycka till iaf!!



Själv så försöker jag att promenera extra långt med Kaiza, och avhålla mej från sötsaker, samt att "bara" äta EN portsion, när jag äter.

Ska även komma i gång att träna på kommunens gym igen, som faktiskt är helt okej.

Där kostar det bara 200 kr/ år att ha tillgång till.



Ha det gott.

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-14 21:59:13



Lyllo dej som har en så väl tilltagen friskvårdspeng,här är vi tacksam för dom futtiga 300 kronorna som vi får per årsuck.



Lycka till iaf!!



Själv så försöker jag att promenera extra långt med Kaiza, och avhålla mej från sötsaker, samt att "bara" äta EN portsion, när jag äter.

Ska även komma i gång att träna på kommunens gym igen, som faktiskt är helt okej.

Där kostar det bara 200 kr/ år att ha tillgång till.



Ha det gott.

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-14 22:10:12

Min man äter inte heller tonfisk men han är av den behändiga sorten att om man som mosar till den lite extra och inte speciellt säger att det är det så kan det gå ändå. Det blir lite anorlunda när den är tillagad än som kall tonfisksallad som är hans stora fasa. Dessutom har han varit ensamstående pappa så pass länge att han tacksamt äter nästan vad som helst som någon annan än han lagat.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-15 08:15:23

Heja Titti!!! Jag vet hur svårt det är att ta sig iväg när man väl kommit hem. Kan skriva under på det!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela