TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så gick ännu en dag...

Publicerad 2009-01-24 21:49:37 i Allmänt,

... utan att jag fått ett skvatt uträttat, men idag skyller jag på förkylningen.

Två gånger har jag varit utanför dörren,  den andra gången var både mannen och hundarna med.
Kosan styrdes mot affären för inköp av godis till kvällen, nåt vi sällan gör i vanliga fall.

Dagen har runnit undan sakta som seg kola, som sysslolösa dagar gör.
Började i alla fall med att läsa bloggar efter Bygglovstittandet och när  jag läste E:s tänkte jag att nu måste jag fasen ta mej i kragen och ringa!
Så många gånger har vi suttit i samma sits,  det känns befriande att prata med folk som varit det.
V i har ältat, vi har stött och blött våra problem många gånger, roligast var den gången på stranden i Visby,  hehe.
Man kan ge och man kan ta, och man kan lägga upp lite roliga planer och man kan tala om vad som är på G.
Dagens samtal var nice.
Jag läste också om snubben som inte gillade engelska ord och fick exakt samma känsla E! :D

Så har jag lagt spindelharpan med fyra färger ett antal gånger och är nu nere på 149 drag för att få ut den, nytt rekord, jiiiihaaa!
Värmde matlådan jag skulle ätit på jobbet igår, kyckling med wokgrönsaker, det var gott.
Till kvällen åt vi rester från igår, kotletter.
Mannen är inte pigg heller så inget konstruktivt såsom matlagning och disk har blivit utfört i köksregionen idag inte.

Herre gud, vilket utsvävande och spännande liv man lever!
Men mina två favoritlag gick vidare i Körslaget i alla fall, alltid något!
Själv kurerar jag mej med detta, och det tror jag är bra!



Vad tror ni?

Kommentarer

Postat av: Pillan

Publicerad 2009-01-25 03:19:25

Samam intressanta dag som jag , dagen har bara sniglat sig fram , det enda jag fått uträttat är vell att jag tog mig till tvätt maskinen å slängde på en tvätt.

Känner mig lite halv vissen nu här på natt kroken ....förkylning på gång kanske ...ja det fattas vell bara annat .

Postat av: Lillan

Publicerad 2009-01-25 08:08:25

God morgon! Tack snälla för att jag (vi) varit saknad:)

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-01-25 09:04:46

Trist med förkylning men många är drabbade för tillfället tror jag. Åtminstone snörvlas det vildsint runt mig.



För min del använder jag just nu förkylningen till att leva avslappnat och strunta i förpliktelser.



Botemedlen kan vara många, huvudsaken är nog att man tror på dem. Du får berätta hur det gick!

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-25 09:30:23

Det är lite synd om oss sjuklingar.

Men det är skönt att skylla på det när man inte vill städa eller fixa, hahaaha.

Ha en skön dag!

KRAM

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-25 09:43:40

Tror säkert att din förkylningskur fungerar. Om inte annat blir det säkert roligare att vara förkyld. Ska kanske testa det nästa gång jag drabbas! Ha det gott!!

Postat av: Madde

Publicerad 2009-01-27 20:48:59

jag älskar wildboars Rock :) Vad tyckte du själv om vinet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela