TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sömndrucken...

Publicerad 2009-01-05 20:00:42 i Allmänt,

... nyvaken och klockan är 19.30, tjo, det här blir en lång uppesittarkväll tror jag bestämt!

Sjuka dotter J ringde till jobbet och bad mej ringa läkarstationen innan hennes kontantkort vart tömt i telefonkön, och jag fick bara fyra samtal före så det gick rätt fort.
Beskrev läget och sköterskan lovade ringa upp henne, det är bra service tycker jag.
Hon skulle får hostmedicin inringt men i övrigt var det nog en rejäl influensa.
Såvida hon inte blir sämre, då skulle hon söka vård.

Jag åtog mej att handla åt henne så hon skulle slippa gå ut i dessa minusgrader och Stadshuset stängde ju redan kl 12 idag så jag åkte vid två.
Stoppade ner både det ena och det andra i korgen, C-vitaminer, physalis, blåbärssoppa, mjölk, och så ville hon ha piggelin-glassar.
Hoppas dom hjälper!  :D
Väl där var i hon i alla fall på benen, i lördags såg jag bara en kåldolme i soffan.
Katterna kom som på kommando så jag kravlade runt i mina varma kläder och försökte få någon bra bild...



Ozzy, som är hennes egen svarta katt från start, är så kär i nykomlingen Vargen, och hon är söt, speciellt nu när hon börjar få lite hull. Hon var lite väl mager när hon kom.
Ozzy däremot, som vi hämtade från ett katthem när hennes första kattunge ramlade ner från tionde våningen har varit en riktig Gustaf-rund katt men har smalnat av nu när han har två nya kompisar att härja med.



Buddha är en sån snygging, jag älskar färgen på honom, en riktigt buffarkatt som älskar att vara nära.
Dom verkar trivas utmärkt tillsammans trots att Ozzy nog fick en chock när de två andra helt plötsligt flyttade in! :o)

Kanske dags att plocka undan efter middagen...  soffan ropade mitt namn så högt efter middagen bestående av pasta  och köttfärssås,  att allt blev stående.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-01-06 09:37:01

Jag tror ju, att om man somnar som du gjorde, ja då behöver man den tuppluren, kanske inte så bra så sent på dagen/kvällen, men ändå...tött...sova...

Vilka fina katter din dotter har, är det hennes alla tre?

(Den gråa var häftig tycker jag.)

Hoppas du får en bra trettondag!

Ha dé!/Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-06 09:38:27

Hallå!

Du förstår vad jag har LIDIT när jag inte har fått mjölk till maten på två år. Nu kom Arla med en ny mjölk och den är perfekt.

Hoppas dottern kryar på sig snart.

Åh, vilka sötnosar till katter.

Ha en skön dag!

KRAM

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-06 10:59:35

Åsa, du har nog rätt för jag somnade som en stock vid tolvdraget i alla fall!

Ja, nu är det hennes alla tre. Hon skulle bara ta hand om den gråa och röda ett tag men dom blev kvar.



Kattis, jag förstår att du måste haft ett helskotta!

Jag har provat havremjölk när dottern bara hade det hhemma men neeeh!



Ha en bra trettondag på er! Kramar!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-06 11:02:43

Vilka jättefina katter! du får hälsa dotter J att hon skall krya på sig! Trevlig trettondag.

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-01-06 21:16:26

Men gud va söta katter :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela