TyraTok

Livet är ett äventyr!

Trettondagsbal...

Publicerad 2009-01-06 11:37:56 i Allmänt,

... blev man ju inte bjuden på.

Det var tydligen vanligt för länge sen att man hade bal på trettondagsafton, har jag hört.
Fast å andra sidan har jag ju aldrig någonsin varit på en bal, har helt enkelt inte blivit bjuden på någon sådan tillställning.
Hade jag blivit det hade det blivit panik för jag passar nog inte i en balklänning direkt och hade aldrig haft råd med någon heller för den delen.
Hade fått sy om mina svarta satin-lakan kanske... :o)

Förr, för länge sen,  umgicks jag mycket med ett gäng som startade en party-förening och arrangerade en hel del olika grejer.
Bland annat under några års tid anordnade dom en stor fest 5 januari och försökte få den så lik en bal som möjligt, det var jättekul.
Nu för tiden är det inte mycket fest överhuvudtaget... fast AW med N är inbokat i alla fall.
E vill ha en danskväll, I lovet it, så det måste vi ta, K vill också festa till i staden en kväll,  och mannen vill ta en pubvända någon gång...  se där... en ljusning på den fronten.

Dagen till ära klev jag upp 10.50!
Hade tänkt mej en tidig morgon eftersom jag sov i soffan en en och en halv timme igår kväll och ändå somnade runt tolv undet täcket, då är det tamejfanken makalöst att jag kunde sova så länge idag!
Intentionen var att gå upp när mannen var in och sa hejdå inför sin jaktdag, men jag vet inte ens vilken  tid han var i sovrummet och hojtade... :o)

Åh, nu hör jag titelmelodin till Saltkråkan på TV!
Det var första filmen jag såg på bio när jag var liten, andra filmen var Djungelboken.
Grannen tog med mej när dom gick med sin dotter och vi hade vita angorabaskrar (baskers?) på oss, och likadana blommiga byxdressar i manchester som min mamma hade sytt.
Det märkliga är att A:s pappa har samma namn som min nuvarande sambo och dom är så himla lika till utseendet!

Första vändan vi var ute tillsammans i skogen med hunden som sambon då hade tog han med mej till ett ställe som vi ofta var med A:s familj på söndagarna och byggde kojor och åt matsäck ca 30 år tidigare!!
Så kan det vara, nu ska jag kolla lite på Saltkråkan och göra klart ett armband.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-06 13:43:21

Om det är någon tröst har jag aldrig fått varit på bal heller.

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-06 15:07:28

jag hade en turkos basker när jag började första klass. Så var det en tjej i tvåan som sa till mig:-Du tycker du är fin va´? Efter det ville jag inte ha min turkosa basker, fastän jag tyckte om den...:(

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-06 15:16:57

Tanten, det är en liten tröst att man inte är ensam i sin utebliva-bal-känsla.

Anne, tänk vad barn är elaka!

Fast å andra sidan, tänk vad mycket konstiga kläder barn får bära som vuxna bestämt...

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-06 21:10:24

Torra fötter ja, och all denna ledighet...Lika bra och börja nu för snart är det bara fötter som gäller igen! Hur var det med rattmuffen, islossning och marktjäle, eller hur var det? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela