TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vad jag har hunnit idag!

Publicerad 2009-01-31 19:33:55 i Allmänt,



Bullarna är bakade!



Till och med glutenfria har jag gjort!

Faktiskt första gången och dom blev helt OK.
När dotter D fick sin glutenintolerans diagnostiserad för ca 12 år sedan var det inte lätt att baka med glutenfritt mjöl men utvecklingen har verkligen gått framåt.
Jag provsmakade en och den var god!

Vad gäller granen så är den också utslängd.
Mannen hittade inte sågen så det blev en tur ner i källaren där det finns oändligt med saker som inte tillhör oss utan våra hyresvärdar.
Detta var vad han sågade med, troligen från sent 1800- tal, haha.



Men det gick bra!



Jag plockade av allting och mannen gjorde proceduren kort!



Nu sitter jag här med ett glas vin och tittar på disken... 
Jag har faktiskt diskat en gång idag men sen lagade vi regnbågsfilé med fullkornsris och fyra-örter-creme fraiche, jättegott som mat-Tina skulle sagt.
Så vart det ju två bulldegar så nu är diskhon full igen... men det är ju en dag imorgon också,  jag har en roligare syssla kvar att göra.
Nämligen födelsedagskortet!

Har även hunnit med att handla, gå en prommis med Tequila och prata med dotter D i telefon.
Hon messade en bild på sin fot med en jättesnygg tatoo på så jag blev tvungen att ringa.
Det visade sej att en klasskompis till henne hade köpt utrustning och gjort den.
Då ska jag minsann ta med min vädur ner när vi åker, och få den tatuerad på vänsterarmen, en dröm sen länge.
Det blir min tredje tagg i så fall och hmmm... den sista... eventuellt. :D

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-31 21:02:55

Diskmaskin...är inte det något för dig?

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-31 21:15:50

Anne, jag skulle så gärna vilja ha det, har alltid haft förr, men vår hyresvärd godkänner inte det.

Då får jag ha den på min minimala diskbänk eller på tvättmaskinen i badrummet!!

Hon är hyperrädd för läckage, kan man bli galen.

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-02-02 18:22:16

MIna ögon fastnar förstås på den där skänken. Det måste vara exakt samma som jag har här i vardagsrummet! Vet Du nåt om deras ålder eller så?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela