TyraTok

Livet är ett äventyr!

Full fart...

Publicerad 2009-07-05 00:17:06 i Allmänt,

... har det varit denna helg!

Igår, efter en halvt om halvt rätt lat dag tog vi Ö:s Buick och åkte in till det stora flygfältet där Power Meets marknad äger rum.
Det var bara att glida in med den bilen och jag hade inget sånt grönt inträdesband men ingen frågade efter det heller så jag plankade alltså in.
Mannen hade fått ett av Ö dagen innan eftersom han hjälpte till att få upp tält och lasta grejer.

Vi satt i solen utanför deras husbil,  jag drack lite vin men upptäckte efter en stund att jag glömt skärpet hemma, jeansen gled liksom ner varje gång jag reste mej ur stolen.
Högst irriterande, så jag knatade iväg bland stånden och hittade ett ursnyggt bälte med nitar för en hundring.

När marknaden stängde hoppade vi in i Buicken och åkte in mot staden...  tog ett tag att komma ut från området men det gick ovanligt snabbt på cruisingenrakan.
Vi stannade nere vid de nybyggda husen vid hamnen,  vi var tydligen inbjudna av bekanta till Ö och K.
Det visade sej vara dottern till våra grannar här i byhåla och där vart vi sittandes rätt länge på deras altan.

Sen for vi ut igen men eftersom kopplingen var dålig ¨på Buicken ville inte mannen köra ett varv till, det tar ju sina timmar att komma runt och det började dessutom regna så vi åkte Max och käkade.
Så släppte vi av Ö och K vid sin husbil och åkte hem, och gud vad skönt det var att lägga sej i rena lakan.
Fast jag var så trött att jag somnade med kläderna på...  ja, lite smådragen också för den delen.  :o)

Idag har vi också varit där ute halva dagen. Full fart på försäljningen och jag gick ett varv och hittade ett lila batiklinne för 40 kr. Sådana priser passar min plånka!
Hjälpte till att packa ner allt och sedan tog vi Ö:s stora släpkärra med hem och ställde in i verkstaden.
Ingen hade lust att packa ur idag... rätt slitsamt att bo och sälja där ute i värmen en hel helg.

Väl hemma idag skickade vi hundarna med dotter D och pojkvännen till stugan,  praktiskt! :o)
Sedan åkte vi och fiskade med S och K, och det var avkopplande efter allt flängande... och nu ropar kudden efter mej.
Jag kommer att somna ovaggad!!