TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hallon och whiskey...

Publicerad 2009-07-09 21:47:04 i Allmänt,

... är vad jag smaskar i mej ikväll!

Hyresvärden ringde på min mobil under eftermiddagen,  verkligen ovanligt!
Jag trodde att han ville att jag skulle hämta bildelar någonstans i staden och ta med hem till verkstaden men icke... han ville bara meddela att han skickat med min sambo en flaska whiskey, min favvo Famous Grouse, när han skulle hämta mej från jobbet, och den var till MEJ!
Bara MEJ!
Haha, det är ju mannen som farit runt och hämtat grejer åt honom,  fast jag har i och för sej varit på Möller Bil och hämtat grejer två gånger senaste tiden efter jobbet...  så varför inte!
Nå, självklart delar vi på den, jag är inte snål av mej.
Det är bara det att mannen är och fiskar så jag har redan börjat smaka! :D
Lite förfirande av semestern...  EN dag kvar!

Har varit duktig ikväll och planterat alla plantor jag fick av C.
Köpte massor av plantjord igår men då öste det ju ner, idag var det bara duggregn och det var bara tvunget att få dem i större krukor.



Fler krukor finns med stora fina tagetes och så sparade jag alla perenner så jag kan sätta dem i stugans rabatt.
Plus att jag gjorde en ny rabatt som jag planterade någon pumpaliknande växt i.
C beskriver och berättar vad det är i varje kruka men när jag kommer hem har jag glömt vad som är vad...

Jag som inte skulle ha så mycket att ta hand om i sommar... haha... nu är tomten full, men det är så gott att hämta en egen tomat till maten.
Såg att jordgubbarna också börjar mogna, ska ta revor och sätta i stugan för det är riktigt goda gubbar, kommer nog från C från början också.



Så  här blev korten jag gjorde igår, får se när det blir något kalas, nu har jag ju inte sett de små liven sedan midsommar.
Enkla, men man ska inte krångla till kort till barn tycker jag.

Nu är det duschdags och imorgon är SISTA arbetsdagen, i två hela veckor är tiden min!!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-07-09 23:22:51

Åh, det är ingen som ger mig whiskey, vilket är tur för det tycker jag inte så mycket om. Men vad roligt.

Ha nu en skön semester.

KRAM

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-07-10 07:03:18

Hoppas att du får en skön semester!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-07-10 08:46:36

Idag går du på semester, själv har jag 2 arbetspass kvar. Whiskey lätt gott, vi har våran famous grose i frysen. Ha en bra semester, Kram Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela