TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tillfällig svacka...

Publicerad 2009-07-03 13:08:13 i Allmänt,

... var det i magen igår så vid niotiden åkte vi in mot Västerås för att se på folklivet.
Nere vid Sjöhagsvägen var det full fart med bilar, kommers och glada människor.
En torsdag i Västerås!?
Underbart,  staden är rätt död annars...

Träffade min gamle vän C som undrade varför i hela friden jag inte varit och hämtat några tomatplantor och växter och jag fick i ärlighetens namn erkänna att jag just kvällen innan satt och funderade på samma sak.
Nu hade jag ju bestämt mej för att inte ha så mycket att ta hand om i sommar,  ifall vi fick flytta och så men just när vi hade grillat och ätit i förrgår insåg jag hur tomt det är. :(
Nå, nu kan jag hämta lite nästa vecka hur som haver, skönt med sådana odlande vänner.

Vi satt någon timme och tittade på showen, för det är vad det är med dessa bilar och passagerarna som är rätt bladiga och härjar runt.
Vissa verkar bara ta den stora bilfesten som en ursäkt för att få supa skallen i bitar men andra är väldigt seriösa.
Ångrar att jag inte tog med kameran men det ska jag göra i kväll.
Om ni vill se bilder finns det i lokalblaskan, som finns i min länklista.
Mellan 17-18 idag blir det finbilskortege... undrar om jag ska se den eller vänta tills mannen ska köra in Buicken senare till Ö...

Vaknade imorse kl 5 av att lillhunden Smilla sprang nerför trappan och ville ut,  hon hade övertagit min mage tydligen...
Somnade i alla fall om för mannen gick upp och tog hand om resten... han hittade lite smått och gott i vardagsrummet så tydligen hade hon varit dålig redan igår...  yeak!
Tur inte jag såg det,  jag är lite kräsmagad.

När han väckte mej halv tolv (!) så var vardagsrumsgolvet rent, hundarna rastade och kaffet klart, det är service det!
Jag trodde att vädret skulle vara uruselt för jag hörde hur det regnade och åskade någon gång i morse och jag tyckte det var ett så befriande ljud efter värmeböljan så jag grämde mej inte ens att det regnade på min semesterdag.
Men himlen är blå och det är 25 grader i skuggan så dagen blir nog bra!
Mannen har åkt in till marknaden på Joberg med en kompis och jag sitter här... och njuter av min lediga dag.
Hade fått SMS från dotter J att dom kommit iväg till flyget så dom är snart i Turkiet antar jag.
Hon är så flygrädd stackaren... hoppas det går bra.
Måste höra med sonen hur det gick med visum och sånt igår också... mycket att tänka på.
Beställd fotlänk ska göras,  smyckestavlan fixas iordning till djuraffären igen...



Här är dotter D:s keramiksmycken, jag tycker dom är så läckra.

Nähäpp... kanske en dusch innan jag tar tag dagen!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-03 16:58:12

Du har fullt upp du :-)



Fina smycken dottern har gjort...

Ha en fin kväll !

Postat av: anne

Publicerad 2009-07-03 20:31:21

Det verkar vara full rulle i tillvaron! :)



Folkhälsokunskap, det hade jag också velat läsa om jag börjat om, för tredje-fjärde gången sisådär...

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-04 11:56:44

Tjena! Hoppas magen din o vovvens mår bättre snart!

Läser hos andra att problemen finns...min mage är ju som den är pga strålningen tidigare, suck!

Hm...för några år sedan hamnade vi mitt i bilkaravanen i Västerås...jisses innan vi tog oss ur den!

Jättefina smycken din dotter gör!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-07-04 12:02:18

Crusingen hos Er är känd ända hit! Dotterns smycken var verkligen fina. Har hon sin estetiska talang från modren?

Postat av: Christina

Publicerad 2009-07-04 20:37:54

Hoppas ni hade trevligt igår. Det är så himla kul att någon gång åka med bilarna när de crusar. Nu är det många år sedan det fanns någon i bekantskapskretsen som körde en av dessa bilar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela