TyraTok

Livet är ett äventyr!

Första sommarmånaden...

Publicerad 2009-06-01 08:49:00 i Allmänt,

... har inträtt,  nu går det undan!

Pessimisterna säger att det är midsommar snart och sedan höst,  men så tänker inte jag.
Visst är det underbart nu när allt slår ut och grönskar men jag älskar när kvällarna blir mörka och ljumna i augusti.
Man kan sitta ute hur länge som helst med lyktor tända och myggsäsongen är över.
Blir det sen indiansommar är lyckan total!

Men det återstår att se!
Igår hade vi i alla fall grillfest men det var bara dotter J med pojkvän som kom, sonen hade hjälpt till med flytt hela dagen och var helt slut.
Men han kom ihåg att det var mors dag i alla fall. :o)
Dotter D hade kommit hem från Barcelona och var lika slut hon, men som sagt så är hon ju fortfarande i Skåne så hon kunde inte heller vara med.

Men nästa helg kommer hon hem!
Blir hemma över sommaren och sedan bär flyttlasset av norrut för ännu ett års studier på konstskola.
Får se vad hon hittar på sen, hon har hotat med att stanna i Norrland... hmmm... dessa avstånd.

Imorse vaknade jag kvart i fem!!
Vad är det för fel??
Vad ska man uppe då att göra... funderade först på att ta en powerwalk men latmasken slog till och jag satt framför datorn och sörplade kaffe istället.
Kommer väl att vara helt slut framemot eftermiddagen för jag la mej inte speciellt tidigt igår.
Vi hade besök av kompis P, och jag tog två glas vin, satt och pustade ut efter städning, handling, matlagning och allmänt pass hela dagen igår.

Tog faktiskt tåget imorse,  kände att jag drack så sent igårkväll,  man vill inte chansa för när har dom kontroll om inte när man är osäker.
Men solen skiner från klarblå himmel så det var skönt att stå på perrongen en stund.
Nu ska jag bita tag i posthögen och se vad man kan hitta där...

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-06-01 09:45:48

Hoppas du får en bra dag och klarar dig från värmeslag...

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-01 19:14:09

Måndagar har inte det rykte och anseende de har för intet. Man är bra slut efter helgen ju!

Postat av: Madde

Publicerad 2009-06-02 07:19:05

God morgon! Husbil, vad härligt. Du har verkligen shopat loss under helgen. Trevligt med grillkväll. Ha en underbar tisdag. Kram Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela