TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ännu ett ljus...

Publicerad 2009-03-28 10:23:21 i Allmänt,

Det blev en ledsam fredagskväll...
VI handlade, lagade mat, slumrade i soffan och så gick jag ut med hundarna i snöstormen en sväng.
När jag kom in och började tända ljus runtom i lägenheten och ladda för lite TV-kväll kom ett SMS...
Dotter J skickade och berättade att pojkvännens mamma Susanne just somnat in.
Hon lyckades inte besegra tumören i magen.
Usch vad ledsen jag blev.
Trodde inte det skulle vara dags ännu, tänkte att vi skulle hinna med några utflykter till och att hon skulle vara med över sommaren.

När vi var på Björnön tidigare i vintras satt vi och fikade och pratade om livet, döden och barnen medans J och T åkte skridskor.
Vi kom överens om att vi skulle ha lite utflykter för att "lufta" dem... men nu blev det inte så.
Ingen ska behöva dö från sina barn vid femtio års ålder tycker jag... men vad har jag att säga om det...

Så jag tänder ännu ett ljus i min blogg...  för Susanne.  brasor/Feuer06.gif

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-28 17:33:14

Så jättetråkigt för er. Att det gick fortare än förväntat är man ju inte beredd på (litet så var det med min pappa), men å andra sidan kanske den sjuka besparas mycket lidande på så vis.



Tråkigt.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-29 16:24:35

Livet är inte rättvist och kommer aldrig att bli, lika lite som vi kommer att förstå alla orättvisor som sker.

Min mamma gick bort när hon var 48, jag vet hur det känns. Så tråkigt att vi inte kan bota alla sjukdomar. I mina värsta stunder anar jag att det är min tur, snart...

Men vi hade en lagom gemytlig kväll igår på FOlkets Hus med krypavstånd hem...

Ha det gott, imorgon hoppas jag få besked om nya läget, ja eller nej

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela