TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det är väl som förgjort...

Publicerad 2009-03-09 08:24:35 i Allmänt,

... ännu en gång har våren fått stå åt sidan för ett rejält snöoväder.
Det tog inte lång tid igår eftermiddag förrän världen var vit - igen!

Vi åkte in till brorsan en sväng igårkväll och det var inget roligt väglag att ta sej fram i.
Fast i sta´n var det inte lika vitt som ute i byhåla, men regnslask.
Storebroder håller på att felsöker på en TV som vi har fått av goda vänner som köpt en ny.
Vi har en som vi fått av dem förut, en stor klumpig 28-tummare, den här vi fick nu är 32 tum.
För mej är TV inte en viktig grej, den ska funka, det räcker för mej, men visst tar dom plats dom här gamla apparaterna.
32:an är enorm,  vet inte ens om den får plats på skänken vi använder som TV-bänk...

Nu var den inte klar ännu, det skulle lödas och donas så det får vi se senare, om det ska möbleras om och köpas ny TV-bänk.
Jag har spanat in en på Nisses i samma stil som vardagsrumsbordet men vi får se om det finns råd till det sen.
Båda bilarna ska skattas snart, min kostar 3 300 kr och mannens 1600 kr, jippieoej hurra!
Lutar åt att jag får ställa av min ett tag och fortsätta åka tåg...

Apropå tåg... imorse syntes jag inte heller,  men det gör ju inget att man är en grå liten trist mus i sådana sammanhang!
Men strax utanför Västerås steg det på en liten kille som började prata i mobilen.
Han var ca 10 år och jätteledsen, han ville inte gå kvar i skolan i sta´n för den inkräktade så på hans fritid.
Jag hinner ju aldrig umgås med någon, grät han i telefon den lille stackaren.
Åh vad jag tyckte synd om honom, tappade helt koncentrationen på min bok...  hoppas han får byta skola och börja gå på skolan i byn där han bor så han kan vara med sina vänner!

Här på avdelningen är många sjuka idag, det går någon envis bakterie runt coh runt här.
Hoppas man klarar sej för nästa lön blir äntligen en hel lön utan avdrag för sjukdom och träningskort.
Peppar peppar!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-09 09:57:19

Jag håller med dig. Visst är det tråkigt när man tror att vintern ska ge vika och sen blir det bakslag. Vi får göra det vi är vana vid...bita ihop igen..suck

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-09 12:15:28

Jag förstår den lille killen. Vi har en i familjen som nu konstaterat att ett liv utan liv (socialt och träningsmässigt) inte är mycket att ha. Jag lär nog vidareutveckla detta endera dagen.



Man kan ha fina skor när man sitter ner. Sen kan man hasa sig kortare sträckor och känna sig fin. Mina fotvalv mäktar inte med mycket, men jag vill!

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-09 13:31:02

Tankeställare angående vad som är viktigt i tilvaron eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela