TyraTok

Livet är ett äventyr!

Florist - javisst!!

Publicerad 2009-03-27 08:47:18 i Allmänt,

Vilken lyckad kväll!

Vi tågade iväg från vår korridor som en liten yster dagisgrupp kl 16.30 igår kväll och hamnade nere i stadshusets källare.
Där finns en jättefin festlokal, Kopplingen, det hade jag ingen aning om, och där var det ett långbord fint dukat.
Vi fick gott vin som ena kollegan bjöd på, hon hade vunnit på tipset och köpt sex liter vin till kvällen!!
Vi minglade lite och sedan var det italiensk buffé, så otroligt gott, testade varenda grej, laxen var klart bäst!
Chefen E hade dessutom gjort underbara skaldjurspajer, så mätt blev man verkligen och stämningen vid bordet var hög.
Det är utan tvekan ett glatt gäng!

Halv sju ringde min mobil och jag kikade till i displayen och blev iskall.
Det var ju vårt nummer!  Vad gjorde karln hemma, han skulle ju stå utanför!?
Men det  var från grannbyn Hallsta,  jag hade bara hunnit se riktnumret,  haha, så det var K som undrade lite om våra helgplaner.
Puh!
Tjugo i sju gick vi ut till bilarna i alla fall, vääääldigt glada var vi! :D
Jag försökte hela tiden pressa mannen i frågan vart vi skulle men fick inget svar, bara flin... men vi hamnade i alla fall till slut på Bäckby och kom in i en lokal där det hålls kurser i blomsterbindning och sådant.
Jättehäftigt!

Det var en norsk dam som ledde det hela och det var tur att hon hade humor för lite flamsiga var en del av oss...
Nå, hon visade oss vad och hur vi skulle göra.
Vi fick varsin rätt stor kruka med oasis i, färska blomster och blad och diverse annat  och så tog vi oss glatt an uppgiften.
Till och med dom som sagt under dagen att dom inte ville göra något skapande donade och fixade och alla våra uppsättningar blev sååå snygga!

Så var det fikatajm och så visade det sej att även sista vindunken fått skjuts till Bäckby, hehe så stämningen steg ännu mer.
Efter fikat fick vi reda på att vi skulle gå göra en likadan kruka till fast i mindre storlek och med andra blomster,  och till sist en platta med fyrkantig oasis att dekorera med strån och grejer.
Det var verligen hur kul som helst,  jag har bara gjort eternelluppsättningar förut men hade en gång i tiden en dröm om att bli florist.
Lägger in foton i kväll på mina alster.

Det var knappt att vi fick plats med våra uppsättningar i bilarna men vi fick knöka in oss och efter diverse avsläppningsstopp kollade vi in ett radhus i Skultuna som vi är lite sugna på att köpa.
Kollega E bor just bredvid så hon hade checkat läget igår och visade oss var det ligger innan vi släppte av henne.
Får se om vi går på visningen på måndag, måste prata med banken och se om man ligger bättre till nu...

Vaknade utan huvudvärk i morse och det är ett under eftersom jag glatt blandade rött och vitt vin igårkväll och det brukar inte min lilla knopp gilla!
Alla andra verker också pigga här och är jättenöjda med vår kväll igår!!
Nu kanske man ska ägna sej lite åt jobbet...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-27 09:36:50

Tack goa Titti för kommentaren i min blogg. Det värmde!

Kramelikram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-03-27 14:28:18

Vilken härlig kväll ni verkar ha haft!

Och roligt hade du med Babben också läste jag!

Hipp Hipp Hurra i efterskott också!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-29 16:21:55

Vilken kul grej! Och oväntad, eller hur?

Då kan man nog stå ut med lite skallebank också.,..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela