TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man får leva i ovisshet...

Publicerad 2009-03-30 22:38:04 i Allmänt,

... för nejdå,  bankdamen ringde inte... eller dam... jaja, vi är i samma ålder men hon är mer lik en dam än mej.
Hoppas hon försöker imorgon då... annars får jag ta ledigt och åka hem hit till byhåla mitt på dagen för att prata med henne.

Men vi åkte i alla fall och tittade på radhuslägenheten och ja... det var lite mindre än man kunde tro av bilderna att döma men vi är ju bara två personer så 76 kvm ska väl räcka.
Dessutom fanns inglasat uterum, isolerat till och med, en friggebod på tomten och ett förråd utanför ytterdörren.
Vi tyckte båda att planlösningen var helt OK så visst,  skulle någon vilja låna ut lite pengar så lägger vi bud.
Man bor oförskämt billigt om man bor där i alla fall.

Idag var jag så duktig att jag gick en rask prommis på 35 minuter istället för att sova i soffan, de ni!!
Sedan knplade jag ihop lite halsband men det är så skumt...  en tång är totalt försvunnen!
Jag har letat efter den i snart en vecka... den finns inte!
Utan den får jag inte ihop det sista pillret så nu ligger det några alster som bara ska fixas till... men var är tången?
Jag har vänt upp och ner på hela huset... suck... får köpa en ny imorgon.

Linda Po, som svar på din fråga kan jag säga att jag definitivt inte ångrar mej.
Första tre dagarna funderade jag på vad jag hade gjort... skulle jag sitta med samma människor varje dag och äta och fika och gå upp varje morgon?
Men det är sååååå skönt att gå hem mellan fyra och fem varje dag, vara ledig på helgerna när andra är lediga och det känns som en stor personlig utveckling för min egen del att ha tagit steget till nya sysslor och arbetskamrater.

Tack för era uppmuntrande kommentarer... jag VILL flytta!!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-03-31 08:35:25

Jag håller tummarna för att det ska komma till flytt i så fall. Blir det inte den här så blir det något annat.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-03-31 09:38:58

Jag håller också tummarna och jag vet precis hur du känner det..har man fått tanken på flytt, ja då vill man bara iväg..

Förresten, visst finns det väl de som lånar ut pengar även om man haft betalningsanmärkning..

Vet flera som fått låna eftersom det är hur vanligt som helst idag att man får en "prick i protokollet".

Ha dé!/Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-31 11:40:27

Vi fick låna pengar trots bet. anmärkning eftersom vi var öppna med det från början... Lycka till!!

Postat av: TT

Publicerad 2009-04-01 12:09:04

Tack snälla rara ni. Det verkar vara väldigt olika mellan bankerna... får ta mej tid att gå runt och fråga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela