TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mer sol åt folket!!

Publicerad 2009-03-15 18:09:56 i Allmänt,



Jajamen, man får lite ork när solen skiner och luften är varm!



Bilderna är tyvärr inte de bästa men ett litet hum om hur de ser ut får man väl...

Fick hem en broschyr med erbjudande från Västerås Stad om hyrköp av dator igen, jag köpte ju loss min stationära i maj.
Nu behöver vi en ny bärbar så det här kom ju lägligt och jag är inne på en mini-PC och en ny kamera, skulle bli ca 200 kr i månaden.
Mannen tycker vi ska ta en större bärbar... vi får se.

Solen har verkligen givit mej energi och gott humör idag.
Jag gick en rask promenad på 35-40 minuter utan hundar och det var riktigt varmt.
Fick knäppa upp jackan och dra av mej sjalen, så skönt att gå med ansiktet mot solen och njuta.
När jag kom hem höll mannen på i trädgården, tog ner alla ljusslingor som hängt kvar, släckta dock!
Vi fixade kaffe och tog upp en bänk ur källaren, första utefikat för året.
Trevligt när folk stannar till vid grinden och snackar lite, så som det brukar vara på sommaren när man sitter ute.

Sedan gjorde jag en köttfärslimpa av rådjursfärs, fylld med fetaost och soltorkade tomater.
Det var inte helt fel! :o)

Dessutom har jag gjort klart min korg för hårt bröd som stått omålad och trist i två-tre år.



Satte en bit av kökstapeten på locket och målade resten lila, så nu matchar den mitt kök.

Nu ska jag återvända till pärlbordet, sedan fixa iordning mina jeans och även mannens som behövde läggas ner.

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-03-15 19:13:00

Ja visst har det varit härligt idag! SOL SOL SOL.. man vill bara ha mer!

Hoppas veckan blir likadan...

Kram Anna-Karin

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-03-15 19:42:52

Vilken snygg brödkorg!! Gillar verkligen er tapet i köket... läcker!

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-15 21:45:44

Så duktig du är!!! Jättefina saker har du åstadkommit!!!



Vår roadtrip blir inte alls så dyr som det verkar. De två hotellnätterna går på 1000 kr/person och det är överkomligt, vi klämmer ju in oss alla tre i ett rum. Konsertbiljetterna är ju betalade. Liseberg blir så dyrt som det blir, vet inte vad åkband kostar och JAG åker ingenting. Sen får vi väl anpassa ätandet och shoppandet efter plånbokens status, det brukar ju vara reor överallt så års.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-03-15 23:58:15

Tjena! Hi, hi...nu är jag så trött så jag glömde bort vad jag skulle skriva till dig!

Men fina halsband och läcker brödkorg i allafall! Får lov att sova på saken...

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-16 01:00:03

Tjusigt!! Brödkorgen är verkligen läcker!

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-03-16 06:07:59

Så kreativ och produktiv du har varit. Själv toppade jag med att steka leverbiff till svärfar... Det känns inte kreativt alls.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela