TyraTok

Livet är ett äventyr!

Prickfritt ska det vá!

Publicerad 2009-03-31 13:14:43 i Allmänt,

Idag ringde så damen från banken.

Här lånas inga pengar ut förrän dagen efter anmärkningen är borta...  inte ens fast jag kan pantsätta en bostadsrätt i Västerås som är nästan lika mycket värd som det jag vill köpa!!
No pardon här inte... suck...
Ett lånelöfte kan upprättas när allt är ur världen... men då är ju det här huset borta som var så perfekt i läge och kostnader.

Har maila kronofogden för att kolla exakt när pricken är borta och frågat om man kan få bort den liiite tidigare... men det är väl lika skoningslöst där.

Konstigt det här... om myndigheter missköter sej angående dina pengar... som t ex Vägverket, dom skickar ut räkningar med 7 dagars förfallotid, och missar du får du 100 kr direkt påfört, inte ens en påminnelse.
Myndigheter får inga straff...  men om du själv hamnar i trubbel av olika anledningar,  det är ju inte alltid det är slarv bakom dålig ekonomi,  så ska du lida för det i tre sabla år för att få upprättelse!!

Mannen ringde i alla fall och sa att det fanns en annons på Blocket som var lite intressant, så jag mailade och tjejen som hyr ut ringde direkt, får komma och titta ikväll... får se vad det är.
Tror det blir lite för litet men man måste ju kolla in alla utvägar!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-03-31 14:18:35

Det är skillnad på olika. Så är det.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-03-31 15:31:36

Helt otroligt!

Så, dagen efter att "pricken" är borta, då är du trovärdig igen...!?

Man kan ju undra, hur de tänker...

Ha dé!/Kram

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-31 16:17:16

Shit va trist alltså! Men som tröst kan jag meddela att jag aldrig kommer dit...att bli prickfri! Har man fått sälja både företag och hus på exekutiv auktion och gått back flera hundratals tusen kronor, då är det kört. Långivarna är fulingar, dom har mig på bevakning istället för hos fogden, på det sättet försvinner aldrig prickarna..

Nåja, jag har vant mig vid tanken efter så många år som gått nu, men visst är det trist.

Men, vi fick i alla fall kontraktet till en ny lägehnet i Grängesberg, så vi flyttar i sommar! Jo, vi har ju då bott här ett år...

Vi tjänar 1500 kronor i lägre hyra, pengar vi kan använda till vår efterlängtade husvagn istället. För vi är ju lika rotlösa var vi än hamnar och området såg fint ut o låg med naturen "inpå" knuten.

Nu håller jag alla tummar och tår för dig!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-31 19:51:12

Ja fy tusan vad det är orättvist. Alltid ska den lilla människan drabbas!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-31 20:14:00

Det är konstigt det där..."Den som har ska vara given" brukar jag säga ofta. När vi inget hade, fanns det ingen som ville ge oss ett break, ingen bank i alla fall, när vi sedan har bra löner osv (men också stora huslån), då känns det i vissa sammanhang att vissa långivare skulle kunna kasta massor med pengar efter oss...



Men, se då fram mot att pricken försvinner, blir det hyfsat snart ändå? Kan ni inte få lån i din mans namn då eller påverkar din prick även då?

Postat av: Gunbritt

Publicerad 2009-03-31 20:59:20

Go Kväll!

Trevligt att du kikat in hos mej!

Mindre trevligt med prickar.

Går det inte om man har borgenärer då? Eller det kanske inte finns den möjligheten längre?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela