TyraTok

Livet är ett äventyr!

PUH!

Publicerad 2009-03-10 13:25:43 i Allmänt,

Vilken sabla tur att telefontiden är över för herre gud det har ringt, och jisses vad postgången i vårt land måste vara usel.
Inte 17 har folk fått någon post från oss angående inkomstredovisning, varker första eller andra brevet.

[Klicka för större bild.]  Telefon. En gammal backelittelefon hängde i vårt klassrum. Den användes för att ringa lokal i byggnaden (Sjöbefälskolan i Kalmar). Den så kallade "svarta tavlan" (ty sådana fanns på den tiden) skymtar till höger. --- Nyckelord: telefon, backelittelefon, snabbtelefon, klassrum, vägg, väggtelefon --- Kategorier: [BILDTYP - motiv - interiör][BILDTYP - motiv - objekt][BILDTYP - vy - detaljbild][PLATS - Kalmar][TEKNIK - 35mm film][TEKNIK - analog][TEKNIK - svart-vit][TEMAN - Min ungdoms bilder] --- Fotograf: Dag Andersson/DagsBild.se - 1981 BildID: 1A016-31

Nå, imorgon bitti är jag inte här så då slipper jag första anstormningen av samtal.
Jag ska ju äntligen pallra mej till min nya doktor för konsultation om min fot som efter två år är sämre än sämst.
Jag ångrar så att jag inte sökte direkt när jag ramlade, men man får ju knappt komma in till akuten längre och där ville jag inte tjata mej in två dagar före julafton.
Men om jag nu hade gjort det kanske jag fått en bätter genomgång och varit bra nu, vem vet...

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-03-10 17:58:33

Alltid lätt att vara efterklok...

Men jag håller med dig, man har liksom annat att göra det datumet..

Ha dé!/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela