TyraTok

Livet är ett äventyr!

Söndag igen...

Publicerad 2009-03-08 12:53:50 i Allmänt,

Vaknade redan halv nio, inte en enda rejäl sovmorgon denna helg inte! Shit!
Men men, då får man förvalta tiden väl då, när man ändå är uppe.

Smög upp och fixade kaffe och slängde på en tvättmaskin.
Mannen kom upp och jag kokade gröt till mej, mitt nya nyttiga liv har ju startat!
Grahamsgröt med hallon är en helt OK frulle för mej.
Fast bara på helger,  på vardagar slevar jag en lite yoghurt eller möjligen micrar frukostvälling.
Jag sover hellre längre än kokar gröt...



Sen började jag skura köksskåpet ovanför fläkten, som måste vara norra Europas sämsta köksfläkt!
Fan vad äckligt det blir, nu ska plombera skåpet, inte ställa in en grej där.

Mitt i den sysslan ville mannen att jag skulle fixa frillan åt honom, så fram med sax, kam och rakmaskinen.
Men nu ser han i alla fall bra ut istället för de vilda lockarna och golvet är dammsuget.
Jag blir galen på allt grus som hundar och andra individer drar in här!!

Sedan började jag måla på tavlan igen. Måste göra nyanserna när det är dagsljus, annars kan man få obehagliga överraskningar när man får se resultatet!
Det har hänt både vid målning och pärlande.
Rätt som det är sitter det en mörkblå pärla bland de svarta, då blir man ju knäpp!!

Disken är också överstökad, tvätt ska snart hängas och nästa maskin fyllas, kläder ska fotas och läggas ut på Tradera... ja ni ser hur man firar internationella kvinnodagen!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-08 13:41:17

Stora hjärtat i halsbandet köpte jag på Änglamässan. Jag har ett lila hjärta i Sugelit som jag ska påbörja nu. Inte lika stort som det gröna, men jag tror det kan bli fint. Eller hur min lila-älskande vän..asg

Postat av: TT

Publicerad 2009-03-08 14:58:12

Ja, det låter som något jag vill HA! :o)

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-08 18:01:54

Hej igen



Nu ligger det lila halsbandet ute på min blogg.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-03-08 23:19:22

Gokväll på dig! Jisses vad du donar o står i! Jag har mest varit låg hela dagen idag och inte ens orkat blogga! Härlig tavla o recept hos dig!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-10 12:48:13

Du ser, jag läser ikapp allt jag hinner! Gröt i alla former älskar jag! Men, jag får inte ihop det med sylt eller frukt, den ska ätas med mjölk och smörklick, basta! Haha, länge sen jag gjorde grahamsgröt, måste kolla i skafferiet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela