TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sovmorgon!

Publicerad 2009-03-14 14:09:56 i Allmänt,

Äntligen en sovmorgon i rätta stilen.
Fast jag vaknade först halv fem i morse med en rejäl huvudvärk men efter ett glas mjölk och en Ipren somnade jag om och snarkade på till halv elva.
Huvudvärken var inte helt borta men heller inte helt oövervinnlig för efter kaffe och änne ett litet piller så försvann den.

Så nu är det äntligen lördag och idag ska det dras vinster nere i Skånelandet kl 15.00.
Dotter D:s konstskola har öppet hus och hon har sålt massor med lotter till oss här uppe.
Jag har fyra, hennes ömme fader har åtta och morbroder hela tio.
Det  som lottas ut är alster som eleverna gjort under terminen, ska bli jättespännande att se om man vinner något.

Är du intresserad kan man skåda deras arbeten här.
Långt ner på den sidan finns en tavla med svart ram som D gjort som jag tycker är jätteläcker.
Ja, jag gillar ju naturligtvis allt hon gör, hon är ju ett geni! :o)

Annars kommer denna gråa lördag inte att gå till världshistorien på något sätt.
Jag har gjort ett halsband, tvättat en vittvätt och fått på mej kläder, inget att göra vågen för direkt.
Mannen är nere i bilverkstaden och ska försöka byta koppling på sin bil... vet inte hur det går när han ska göra det helt själv men han har inte tålamod att vänta tills nästa helg när han skulle fått hjälp.
Får se hur det går...

Själv ska jag försöka måla klart min tavla och göra lite mer smycken.
Vill göra i sommarfärger men det här gråa slasket hjälper inte upp ett dugg att få in en sommafeeling.
Kanske ska leta i CD-hyllan efter sommarlåtar!
Linda, jag ska försöka få några bra foton på det jag knåpar ihop!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-03-14 15:38:12

Här skiner solen och smältvattnet skvalar på gatorna. Helt ljuvligt faktiskt. Annars är det vittvätt och städning som står på agendan.

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-14 17:31:20

Det låter ju toppen:D



Jag jobbade med Nettan idag.) Vi jobbade arslet av oss i fiket men det gick hur bra som helst. Super-teamet ;)



Vi sa att man vill ju knappt kolla på mellon ikväll, lär ju bara bli förbannad när Ugglan vinner haha.

Ha en bra kväll :D

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-03-14 17:39:41

Hejsan!

Du var med i min blogg från dag2 eller 3, så du ahr varit med också nästan ehla tiden.

Kul.

Ha en fin kväll!

KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-14 18:10:32

Klart din dotter är ett geni! Hon har ju dig att brås på! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela