TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ups and downs

Publicerad 2009-03-03 09:00:33 i Allmänt,

Morgonens höjdpunkt var när jag klev ut genom grinden och fick se vår hyresvärd slita med snön som kom igår kväll.
Han var brun som en pepparkaka efter ca 6 veckor i Afrika,  hemkommen igår kväll till detta snölandskap!
Gissa om jag log glatt och önskade honom välkommen hem! :D

Han muttrade något om att åka tillbaks, jag förstår inte vad han menar!?
Men han kanske tinar upp när han ser sockerkakan med vaniljfyllning som mannen och jag totade ihop till honom igår och ställde in på bilverkstadens kontor...

Något som däremot var ett lågvattenmärke var tåget.
Åtta minuter försenat och inte ett pip hördes i högtalarna om förseningen så man står ju där och vet inte om det överhuvudtaget kommer.
Bra jobbat Tåg i Bergslagen...
Dessutom nitiska tågvärdar två dagar på raken!

Nå, nu är jag ju här, och blev bara fem minuter försenad till slut, men upptäckte att jag har nycklarna hemma så jag fick stressa runt hela huset istället för att smita in genom garaget som är betydlig närmare från tåget.
Kom inte in på mitt rum heller förräns jag hittade någon med nyckel som vänligen låste upp åt mej.

Det brukar ju vara så att morgonen sätter nivån på hela dagen...  I hope not!
Kanske blir det roligare när hela avdelningen ska gå ut på gemensam lunch?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-03 11:51:47

Hejsan!

Hoppas verkligen dagen blir bättre än morgonen.

JAg ahr varit på jobbet i några timmar, imorn blir det allvar, hihi.

Ha en fin dag!

KRAMEN

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-03 15:07:41

På tal om tågen...Jag har ju hört o läst i tidningen vid flera tillfällen hur folk klagat över förseningar. Har väl tänkt att det inte är så farligt, men nu när jag själv pendlat en del så förstår jag dem. Det är ofta tågen är försenade 5-10 min av nån anledning, eller att det är spårbyte så man får gno som en gnu för att hinna från det ena spåret till det andra...

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-03 21:08:47

Blev lunchen bra ? :)

Postat av: Laila

Publicerad 2009-03-03 21:28:37

Hoppas er hyresvärd uppskattar sådana godhjärtade hyresgäster! :-)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-03 21:56:01

Hyresvärden fick sig nog en liten chock...rätt åt honom, hihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela