TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vädrets makt...

Publicerad 2009-03-15 10:39:09 i Allmänt,

... är verkligen stor!

Idag skiner solen och det var lätt som en plätt att stiga upp när jag hörde den lilla Smilla knalla runt i köket.
Kom på att jag glömt att fylla hundarnas vattenskål igår kväll så jag for upp i ett huj och fyllde den.
Fast dom var inte intresserade,  hon smög nog bara runt på mat-letar-tur som hon brukar göra när hon tror att ingen märker det.



Klockan var nio och mannen sov som ett barn efter en hård dag under bilen, så jag lät honom sova vidare.
Jag hade litet ont i knoppen idag med,  undrar om det är det ekologiska vita vinet jag köpte i fredags som var så gott.
Men jag drack bara ett glas igår kväll!?
Strunt samma, solen skiner och himlen är  blå, det droppar för fullt från taket, ljuvligt.
Känner mej inte alls lika beige-grå-brun-svart som jag gjorde igår.
Till och med vågen var på min sida, jag hade gått ner 7 hekto under min vecka med ganska sträng diet.
Fast jag har inte tränat en gång,  det måste jag göra denna vecka,  minst två gånger.

Men nu, en dusch och ut i solen en sväng!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-15 15:09:30

Ut i solen skulle jag nog behöva bege mig...Gjorde ett jobb åt maken, sittandes i pyjamas till efter kl 13...Sol skulle nog sitta bra! :)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-15 18:00:56

Vilket mysigt kort...



Har ni haft sol idag???

inte vi..grått och trist!



Förhoppningsvis är den värsta smärtan över nu..

men riktigt öm, kan jag vara ett tag till.

Fast det är värst på natten...och morgonen.

Känns som de svullnar mer under natten, och då gör det genast mer ont...

men det kanske ska vara så..

vad vet jag?...L



Fast nu ikväll känns det faktiskt lite bättre..

fortfarande trött,

men smärtan kan jag hålla i shack, och då har jag "bara" tagit Ipren och panodil.

Så det måste vara lite positivt eller hur?

Postat av: my

Publicerad 2009-03-19 13:41:23

söta hundar. Vilken ras?

ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela