TyraTok

Livet är ett äventyr!

Var ska vi bo?

Publicerad 2009-03-16 22:48:20 i Allmänt,

Anne undrar vart i staden vi tänker bo.
Staden är alltså Västerås, där jag bott sedan jag var 2 1/2 år, flyttade hit till Sura för snart fyra år sedan.
Vart i Västerås spelar ingen större roll för det blir en temporär lösning, vi ska köpa boende när tillfälle ges och då vill jag ha trädgård och garage.
Det blir troligen inte direkt i sta´n,  snarare utanför men inte lika långt bort som vi bor nu.

Vi har tröttnat lite på vår värds nyckfulla humör,  just nu är det uruselt och går ut över min sambo som är hemma hela dagarna.
Min sociala trötthet har dessutom gått över i och med att jag fick nytt jobb.
Visst får vi besök men det är inte alls som att stå i en reception, och jag har inte alls samma behov av lugn och ro på fritiden som jag hade förr.
Så idag reggade jag mej hos alla hyresvärdar jag hittade, får se hur lång tid det här tar...

Arbetsdagen har varit slitsam, mycket folk som kommit in och vill lämna inkomstuppgifter, och telefonen har gått varm.
Dessutom mår en av mina kollegor inte alls bra och det är jobbigt att se.
Vi jobbar rätt tätt och det påverkar, och det kunde lika gärna varit jag som var i den sitsen.



Imorgon ska en del av oss i alla fall ta tre-tåget till den kungliga huvudstaden Tokholmen och vara med i publiken under inspelningen av Babbens TV-show.
Det ska bli ett skönt avbrott i vardagen, så jag ska inte sitta här längre utan dyka in i garderoben för att planera klädseln.
Det är önskvärt att man klär sej skapligt eftersom det ska vara lördagsfeeling i programmet så jag får rota lite och se vad som passar utan att badringen syns alltför väl.
Tänk om kamera sveper över en och man ser ut som om man hade badankan med sej!!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-17 05:54:51

Inget vidare med hemska värdar...

jag vet, har varit i sitsen..



Hoppas du hittar något att vara lördagsfin i...L

kram!

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-03-17 09:15:52

Hej!

Jaså, du har också jobbat där? Jag har jobbat där på sommaren då K-badet var stängt. På K-badet jobbade jag ganska många år som massör och simlärare för barn 0-7 år.

Ja vi har tänkt flytta så småningom. Vi måster fixa till huset först. Alla utom minstingen kommer att pendla till hösten så det känns som ett smart drag att flytta. Bénsinen är ju inte så billig nu förtiden.. och skatten är ju dyrare i Sura. Hoppas ni hittar nåt bra i V-ås. Det är ganska ont om hyreslägenheter har jag märkt.

Vi hörs // Anna-Karin

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-03-17 10:08:43

Men..vilka härligheter du ska ut på! Hoppas ni hade en underbar resa!

Kramen!

Ragnvi



PS. Håller tummarna för nytt boende!

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-17 16:14:03

Kul med TV-inspelning! Vi var ju på Singing Bee och varje fredag (eller är det lördag?) sitter vi på helspänn för att se om det är "vårt" avsnitt. Jag tog inte med mig badringen, jag tog traktordäcket!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-17 19:27:46

Du får skriva till mig o berätta vad du har för kläder! Hur ska jag annars känna igen dig? Ja du får ju vinka förstås, och le mot kameran!

Va spännande, vet du vilka gästerna är? Jag lär nog få banda in programmet, för jag tänker inte missa premiären av Robinson!

Hoppas ni snart får napp på lägenhet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela