TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vår/vinter

Publicerad 2009-03-02 22:39:47 i Allmänt,

Ena dagen tycker man att våren i princip är här och nästa dag vräker snön ner igen, det kom ca 5 cm här på några timmar.
Vackert förvisso, men nu hade jag ställt in mej på vår!!
Eller snarare, kroppen skriker efter VÅREN!

Men men, i det här landet kan man ju aldrig vara säker på vad dagen bjuder på för väder oavsett vilken månad man befinner sej i.
Fast... jag skulle inte vilja vara utan årstider heller... tror jag i längden skulle tröttna på bara värme utan variationer.
Och skulle jag flytta skulle jag nog flytta uppåt landet för jag tycker det är så vackert... eller utåt kusten går bra det med.

Igårkväll pillrade jag ihop ett halsband som jag tänkte ha själv,  men det blev lite för långt i mitt tycke så ikväll fick jag göra ett nytt.
Har inte alls mycket smycken själv men nu ska jag göra mej lite grejer till våren, både halsband, armband, fotlänkar och örhängen.
Man måste förnya sej och så är man ju då en levande reklampelare.

Pratade just med dotter D som behöver börja sälja lite tavlor för skolan har rätt dyra avgifter, så när hon målat färdigt nåt hon vill sälja ska jag lägga ut den här, så får vi se.

Nä, nu kanske man ska rulla ner i sängen...  smileys/schildsmilie12.gif

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-03 07:37:56

Håller med dig vad gäller vädret! Fy tusan vad det måste ha snöat inatt! Nu behöver jag inte ut idag eftersom jag är hemma o är krasslig, men det gör inte saken så mycket bättre!!

Ha en bra dag trots snön!

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-03-03 08:27:01

Vår ska man ha efter påsk. Innan dess ska det vara gnistrande vårvinter med snö och takdropp. Sol som värmer men ändå lite grundkyla. Varm choklad, limpa med ost och apelsiner gärna sittande i en grop i snön på ett renskinn.



Man ska i alla fall inte sitta på jobbet framför datorn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela