TyraTok

Livet är ett äventyr!

Arbetsfördelning

Publicerad 2009-05-04 22:47:17 i Allmänt,

Mannen lagade bromsar på sin älskade SAAB och jag letade i skåpen och knåpade ihop middag.
Man tager vad man haver sa Kajsa Warg...
Jag hann även med att diska och slumra i soffan men så skulle han ut och provköra för att kolla så det blev bra och undrade om jag skulle med.
Motvilligt masade jag mej ur soffan men det var tur det för vi for iväg ut på skogsvägar mot Västerfärnebo och först såg vi sex hjortar stå och beta fredligt.

Lite längre bort såg jag denna vackra dam stå och glo.



Bilden tagen med mobilkameran för aldrig har man väl kameran med när man ser djuren.
Helt cool, kollade in oss och knaprade på,  en fjolårskalv antagligen för hon var inte tjock om magen.

Lite senare stannade han till vid ett så vackert ställe, en sjö men ädelfisk men tydligen måste man vara medlem för att få fiska där.



Änderna härjade, lite svartsjukedrama där med tror jag och i den leken la sej en stor rovfågel så det blev det lite ordning i leden.

Vidare for vi mot Svanå och mellan Svanå och Skultuna såg vi mörka djur ute på ett fält.
Det var sex stycken vildsvin med kultingar!
Tyvärr blev bilden inget vidare för avståndet var för långt, men det var häftigt att se dem.
Stora och bastanta suggor!

En grävling och en hare var vad jag såg under resten av färden, och det fick verkligen duga för den här gången.
Gillar att göra dessa små kvälls-safaris på våren när djuren är ute och betar,  svensk natur är fantastisk!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-05 08:56:11

Det var en naturspaing som hette duga!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-05-05 09:57:57

Godmorgon! Rena rama safarin hos dig! Härligt!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-05-05 12:22:15

Det kallar jag natursafari! Impressed!

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-05 14:49:12

En så zoologisk biltur! Förr när vi åkte till mamma i norra Uppland på vårarna brukade vi räkna antalet av alla olika kritter vi såg, oftast var det flest tranor och rådjur.

Postat av: Mikaela

Publicerad 2009-05-05 17:55:20

hej på dig fin blogg du har besök gärna min ha det bra



http://experienceno1.blogspot.com

Postat av: Paula

Publicerad 2009-05-05 18:33:43

Attans, vi är dåliga på kvällsturer...kan det bero på att gubben brukar komma hem från jobbet sisådär vid 9-10snåret på kvällen? Men, när man är ute o campar, då kan man ju iaf gå på en kvällspromenad. Fast, med jyckar med på turen lär inte ett enda av skogens djur visa sig. Förresten ville jag inte se några vildsvin, jag tycker dom är läbbiga. Jag tycker inte ens köttet är särskilt gott..jag är räddare för att möta vildsvin än en varg!

Men nu får du faktiskt ta o se till att ha kameran med dig på turerna!

Hur går det på lägenhetsfronten? Inget nytt?

Kramen

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-05 20:01:54

Hur artar sig tisdagkvällen hos er? :)

Postat av: Lena

Publicerad 2009-05-05 22:30:17

Go kväll,

Vad kul att du lämnade en kommentar inne hos mig. Alltid kul med nya. Ser att flera av mina favvisar hälsar på hos dig. Kvällen har inte inneburit någon kvällssafari i svenska naturen. Utan iväg och se sonen med glädjestrålande ögon provköra sin nya moped. Nu saknas bara kortet sedan kan han köra var han vill.

Kramis

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-05-09 00:20:32

Roligt med lite rapport över djuren i vår natur. SVerige är verkligen fantastiskt! Spelar ingen roll att man ser de här djuren om och om igen, det är ett mirakel varje gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela