TyraTok

Livet är ett äventyr!

Givande dag...

Publicerad 2009-05-26 22:55:43 i Allmänt,

... har det varit ute på Frösåkers vackra konferensanläggning i strålande sol.

Fast vi misströstade lite imorse...
Jag kom exemplariskt till Fiskartorget 2 minuter i åtta och sonen satt och väntade på att få låna bilen under dagen.
Jag viftade adjö och gick till väntande kollegor... och vänta fick vi göra!
Så kom en buss och vi stormade fram, fast vi fundrade lite över varför det var skolskjuts-skyltar på den... men vi tänkte att vi jobbar ju med sånt så kanske därför!?

Men det var inte vår buss alls,  chaffisen skulle bara lämna en mobil, sen for han och vi blev förvirrat stående.
Kvart över skulle vi åkt, nu var klockan tjugu över... då ringde Björks buss och undrade vart vi var.
Vi är utanför jobbet svarade B, ni skulle hämta oss här!
Ja, bussen står utanför svarar dom... och fortsätter... Stadshotellet .
Eh... jamen vi jobbar i Stadshuset!

Nå, vi kom ut  och fick kaffe med jättegod stor macka så vi orkade med förmiddagens övningar.
Så blev det god lunch och en tipspromenad, ingen hade alla rätt... men man kan inte lyckas jämt.

Mer övningar och mer gott fika, denna gång med varmt wienerbröd, åh det bara smälte i munnen.
Hela dagen har solen strålat och vi har mestadels suttit utomhus.
Mycket golfare, hur har dom tid på vardagarna?
Och inte en snygg karl så långt ögat nådde bland alla dessa propert klädda herrar... men å andra sidan skulle vi inte vara på samma planet om jag någonsin hade fallti för en man med sådant intresse.

När vi anlände till staden stod sonen lydigt väntandes med bilen och när han släppt av sej själv åkte jag in till A för att kolla vad hon har för projekt på gång i huset.
Nu var halva köket nedrivet, hon är energisk för fem och det blir så snyggt när hon renoverar.
Vi fikade och kollade kalender för trippen till Emmaboda... måste flirta lite med chefen och kollegor för jag fick ju flytta min semester och det vart ju förstås just den veckan.
Vi får se hur jag lyckas... jag vill ju åka... vi hade så kul förra sommaren.

Är just hemkommen efter en liten tur bland skogsjöarna för att kolla fiskebeståndet.
Tror vi skrämde några tjuvfiskare på flykt för det brann en brasa vid en av sjöarna, hehe.

Undrar hur dotter D har det,  hon reste till Barcelona med konstskolan igår... säkerligen har hon det jättebra och jag är fruktansvärt avis.
Men A och jag sa att när vi blir rika ska vi åka dit... hmm... den som väntar på något gott...  

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-05-27 05:48:08

Jag förstår om Du är avundsjuk på dotter D som får åka till Barcelona. Tänk att få se Gaudis alla verk på riktigt, inte bara i konsböcker!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-05-27 05:48:13

Jag förstår om Du är avundsjuk på dotter D som får åka till Barcelona. Tänk att få se Gaudis alla verk på riktigt, inte bara i konsböcker!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-05-27 07:31:45

Ja du TT, ni verkar haft en bra dag trots fadäsen med bussen på morgonen...he he. Idag blåser det som sjutton, typiskt när jag är ledig!

Postat av: Petra

Publicerad 2009-05-27 09:25:59

Heeej gamle vän :) Jag följer din blogg så jag vet att du lever ;) Tänkte bara slänga in ett hej och att jag hoppas allt är bra! Vad roligt det var när vi sågs på grekiska kolgrill och istället för att glatt heja hotade jag dig för att du skaffat nya arbetskamrater, haha :) Mongoperre sänder sin frid ;) KRAM

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-27 20:33:30

Du hann med mycket på en dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela