TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man påtar på...

Publicerad 2009-05-19 08:46:48 i Allmänt,

... både på jobbet och hemma.

Jobbade över en timme igår och känner att jag har ltie grepp igen, skönt.
Dessutom äntligen plus på flexen igen, ännu skönare!

Väl hemma blev det en solokväll för mannen var och fiskade, så jag gjorde ett armband jag fått beställning på och lagade god regnbåde i foliepaket i ugnen, tog ett glas vin och surfade runt.
Konstigt nog fanns det ingenting på TV förutom Halv åtta hos mej.
Eller... jag tänkte titta på Berlinerpopplarna men gillar inte att bli fast i serier över sommaren så det fick vara.

Imorse var det inte lika lugnt... när jag sent omsider släpade mej upp hade mannen varit uppe länge.
Han hade betalat räkningar och donat, men sin bilskatt hittade han inte.
Sist jag såg den låg den på köksbordet men nu var den spårlöst borta.
Gud så vi letade... mannen är övertygad om att jag i min städiver (?) har slängt den men vi letade igenom pappersinsamlingen två gånger och där fanns den inte.
Papper slänger jag inte i soppåsen så nu känner jag mej säker på att jag INTE slängt den... men... jag kan... eventuellt, ha stoppat den på något bra ställe så den inte ska komma bort...  men vart skulle det vara tro?

Jaja, han får ringa den berömda Transportstyrelsen för att få OCR-numret, summan vet vi.
Kom i alla fall en kvart för sent till jobbet för jag fick vända när jag kommit en bit, hade inga parkeringsmynt utan fick åka hem och gräva i burken,  typiskt.
Men M blev i alla fall nöjd med armbandet, det var pillrigt att göra men blev snyggt tycker till och med jag.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-05-19 09:01:32

Berlinerpopplarna är ju bara två avsnitt den här gången...

Jag gillar den serien skarpt och var nästan "salig" igår kväll...

Det där med att stoppa undan papper på ett"säkert" ställe, det känner jag igen..

Ha dé!/Kram

Postat av: ilovemondays , ♥

Publicerad 2009-05-19 09:28:48

Hej och välkommen till min blogg!

Här inne skriver jag om mitt 17 åriga liv och hur det är att ha det kämpigt i livet just nu.



Lämna gärna ditt avtryck!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-05-19 17:56:15

Men, det är ju bara två avsnitt av Berlinerpopplarna nu! Du kan ju inte missa slutet om du sett serien tidigare!!

Jag har visserligen läst böckerna, men nog vill jag se det live också...

Du bara svullar i dina fina firrar, gu va avundsjuk jag blir, o va klok du ska bli!

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-05-19 19:12:28

JA, det är ju såna tester de har för chefsjobb så det kändes lite överkurs. Trodde de hade tagit fel först då de sökte en rektor på samma skola, hahaha.

Men det var rätt.

Ha en finfin kväll!

KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-05-19 20:49:54

Det är dottern nr två som skadade sitt knä nu, hihihi.

Så nu har båda ungarna knäproblem.

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela