TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tomhänta...

Publicerad 2009-05-16 19:22:02 i Allmänt,

... kom vi hem igår efter fisket och tomhänta kom vi hem idag igen.

Men nu kom det MMS från S och K som är kvar där och banne mej, hade inte S lyckats få upp en regnbåge.
Fast när jag var där kastade hon hej vilt och fastnade så K fick ge sej ut i det kalla vattnet och trassla loss flötet.



Dyig botten gjorde att han sjönk ner fint och blötte ner brallorna också, men med finsk sisu så funkade det! :o)

Så fick vi då dra i gång en brasa när hungern satte in och det blåste genom märg och ben.
Eller... så kallt var det inte men det hade varit en underbar dag om det varit helt vindstilla.
Fast man känner i ansiktet att man varit ute en hel dag i solen i alla fall.

Så kom familjen kanada-anka med sina nykläckta små dunbollar.



Herr och fru and hade ännu inga ungar att presentera, hoppas inget hänt!

Nu ska jag göra lite smycken tror jag och kanske, kanske kolla in melodifestivalen, får se om de nordiska länderna kan hålla ihop som öststaterna gör och komma bra till.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-05-16 19:36:17

Hallå i stugan.

Här har det grillats och vi är mätta och nöjda.

Armen mår mycket bättre tack. Men vågar inte kolla hur detser ut ännu. Hihi

KRAM

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-05-16 20:16:38

Haha, bilden på T påminnde rätt bra om den på min make för en sisådär 4 år sen... :) Här blir det också lite melodifestival ikväll...slötitta i alla fall!!! Ha en bra helg, KRAM

Postat av: Berith

Publicerad 2009-05-16 20:40:45

Har ett litet tips till dig i min blogg!

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-16 23:21:15

Ser du på ESC nu? Tror du Norge vinner?

Postat av: TT

Publicerad 2009-05-17 14:25:28

Men Linda, det är ju inte T på bilden! :D

Postat av: Linda Po

Publicerad 2009-05-19 21:29:24

Nej jag såg det sen, men det lockade i alla fall fram roliga minnen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela