TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det är märkligt...

Publicerad 2009-11-02 10:19:58 i Allmänt,

... vad svårt det är att skriva siffan 11 istället för 10 när jag ska signera papper här på jobbet... kan det bero på min ovilja mot just den elfte månaden, den sabla november?!

Annars vart jag glad över att så många bilister stannade och släppte mej över gatorna imorse, det är inte vanligt.
Vart inte lika glad när jag såg posthögen och allt måste hinna registreras idag innan körning, urk.
Man ska inte vara ledig en dag när det är högsäsong minsann... fast det var det värt för att få vara hemma när dotter D och pojkvän A var där.

Vaknade till tidigt i morse, med ett ryck... undrar vad jag drömde för jag började fundera över om mannen skulle bli utförsäkrad i januari som så många tydligen ska bli...  kanske inte smart att flytta och dra på sej större månadskostnad då..?
Hans läkare vill föreslå en permanent sjukpension men tänk om dom inte går med på det... blir det socialen för hans del då..?
Sånt grubblar jag tydligen på när jag drömmer, och jag som ska skriva kontrakt imorgon.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2009-11-02 20:04:45

Svinnovember, jag säger bara det!

Postat av: anne

Publicerad 2009-11-02 20:58:04

Hoppas den löser sig med mannens vidare sjukskrivning eller om det är pension som är den bästa lösningen. Jag vet en som fick det beskedet i förra veckan.:)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-11-02 22:19:10

Här går det undan minsann! Tycker du nyss var o kollade lägenheten och nu packar du redan! Vad sa gamla hyresvärden då? Inga sura miner hoppas jag!

Jag log när jag läste vad jag skrivit för precis ett år sen i bloggen "Hyresvärden var här med älgfärs och en röding, vi flyttar nog inte härifrån i första taget" Åtta månader senare gick flyttlasset....

Härligt att alla pusselbitar börjar ramla på plats!

Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-11-02 22:20:33

Det går säkert bra ska Du se. Det går ju inte att bara sitta still och vänta heller. Kanske går det att dra in på något annat än boendet nu när Ni bor mer centralt. Det är ganska dyrt med alla resor när man bor på landet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela