TyraTok

Livet är ett äventyr!

Full rulle!

Publicerad 2009-11-28 13:04:43 i Allmänt,

Imorgon kommer det en familj och tittar på vår lägenhet här i byhåla.
Jag känner dem inte personligen men jag känner släkt till dem och jag glappade rätt snabbt lite här och där att vi ska flytta för att försöka få igång ett intresse, eftersom vår uppsägning kom som en chock för hyresvärdarna och dom vet ingen som vill hyra den.

Det hade ringts både hit och till hyresvärden igår på dagen och så ringde familjen själva till mej igårkväll och ställde hundra frågor, haha.
Får se vad dom tycker när dom varit här och tittat, dom går förbi här ofta och tycker det ser så mysigt ut utifrån och det ÄR mysigt, men jag har tröttnat på läget och pendlandet.

Detta innebär i alla fall att för att dom ska få någon slags överblick måste jag röja och städa lite.
Men det gör i och för sej inget, jag vill få upp lite adventsstämning så det är ju bara på sin plats.
Har bland annat lastat bilen full och kört till återbruket, bara det lättade upp röran här!
Torkat fönsterbrädor och fått dit både stjärnor och ljusstakar, det får väl bli det sista man tar ner sen.
Mannen hämtade tio banankartonger igår så jag hinner packa en hel del nu under eftermiddagen när han ska iväg och fira en kompis som fyller år.

Men först lite lätt lunch, vi fick en en regnbåge av just den kompisen igår och han kan verkligen fixa fisk. Den är lättrökt och sen gravad, supergott!
Vi har beställt den tjänsten av honom till jul också, vi har fisk så det räcker i frysen.
Det är den enda konkreta planen för julbordet ännu, haha!



Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-11-28 17:49:19

Julbordet!?! Att du orkar ens tänka....Eller är det dags menar du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela