TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hemma igen!

Publicerad 2009-11-25 22:06:05 i Allmänt,



Gissa vilken väska som är min?

Det har varit två roliga dagar på Strömsbergs säteri som visade sej vara ett underbart ställe, vackert så det förslår.



Här skulle man kunna bo om man hade råd...



Försökte se ut som en stolt ägare! :o)

Servicen har varit utmärkt,  maten så himla god så man rullade från bordet efter varje måltid.
Rummen var mysiga, vi bodde inte i själva huvudbyggnaden utan i en länga bredvid.



Igår gick vi en sväng i omgivningarna och gjorde ett studiebesök i en gammal kvarn där man nu utvann el, rätt intressant att se.



Igårkväll var vi tre som badade bastu,  badtunnan var tyvärr upptagen och dom ville inte dela den med oss.
Sen var det vin och tilltugg innan middagen.
Vi fick underbart god oxfilé, mmmm, och sedan kaffe i en av salongerna.



Efter det slog vi till med irish coffee också och höll igång rätt länge, vi som gick ner sist till rummen var nog uppe till halv ett inatt.
Jag somnade direkt, som en stock men vaknade kvart över fyra inatt med jordens huvudvärk,  efter Alvedon och lite mer sömn fixade jag dock dagen.
Fast vi var alla lite sega idag tror jag.

Min kamera var på vift hela kvällen igår så jag har så mycket roliga bilder men jag måste höra med kollegorna om det är OK att lägga ut några här.

Jo just ja, vi jobbade ju lite också...



Kollega C och chefen E försöker bringa ordning i våra post-it-lappar.

Nu ska jag hoppa i bingen, är helt slut fast jag sovit en timme i soffan.
Mannen har just släpat sej i säng, stackaren. Han var hos läkaren igår och det är mest mjukdelsskador men eventuellt ett sprucket revben.
Bäst att natta honom nu! :o)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-11-26 12:12:07

Kan den lila väskan vara din..?

Så skönt ni verkar ha haft det, det var ni väl värda tycker jag!

Hoppas sambon mår bättre nu, det är inte roligt med brutna revben...

Ha dé!/Kram

Postat av: Ia

Publicerad 2009-11-26 12:51:23

Strömsberg är fantastiskt vackert....tyvärr tror jag det är få som känner till det!!!!



Av nån underlig anledning gissar jag också den lila väskan som svar på Din lite retoriska fråga :P

Postat av: Selma

Publicerad 2009-11-26 13:49:02

Aha, den gamla fina post-it-metoden...

Postat av: KnurraLinda

Publicerad 2009-11-26 19:12:24

Visst var det ett toppenställe:))

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-11-27 16:51:26

Det ser verkligen fint ut.Gammal bruksmiljö kanske? Kvarnen antyder det åtminstone.



Och vad skulle utbildnings- Sverige vara utan post-itlappar?

Postat av: anne

Publicerad 2009-11-27 19:52:13

Jag har en kompis som äger granngården, Strömsnäs. Fick för en kort stund för mig att du varit dit!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela