TyraTok

Livet är ett äventyr!

En söndagkväll i byhåla...

Publicerad 2009-09-06 23:20:35 i Allmänt,

... och mannen säger att han är sugen på något.
Jag bara hummar, är inte sugen på något sött för det brukar vara det han vill ha.
Våfflor! utbrister han plötsligt.
Fixa det då, säger jag...
Nej, säger han, du får fixa.
Ork inch, muttrar jag som spelar alfapet på nätet, och han gruffar lite tyst för sej själv.
Nä, vi skiter i det, klockan är 22.15 säger jag snusförnuftigt.

Men så plötsligt slänger han ihop smeten och jag lovar att grädda.
Springer mellan datorn och våffelhjärnet och gud i himmelen vad gott det var att sitta i stearinljusets sken och äta våfflor nästan mitt i söndagnatten.

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-09-07 10:32:52

God morgon!Gubbar säger jag bara..min är likaddan..men det är gott med nattsnacks. Vilken firre han har fått..hoppas den smakar oxå. Kram från en förkyld Madde

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-07 14:15:17

Tror detta kan platsa i kategorin "Livskvalitet" he he. Kraaaam

Postat av: åsa

Publicerad 2009-09-07 16:25:33

Det är väl aldrig för sent på dygnet att mysa till det lite...

Skaplig firre!

Ha dé!/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela