TyraTok

Livet är ett äventyr!

I morse...

Publicerad 2009-09-01 08:52:42 i Allmänt,

... var sonen online på MSN när jag loggade in en snabbis,  jag fick inget svar på mitt godmorgande men det är ju i alla fall ett livstecken.
Ja, det är ju hans blogg också och nu finns så häftiga bilder från Kinesiska muren utlagda.

Annars kan man ju gräva ner sej för att det är första september idag, sommaren är slut fast ryktesvägen hör jag att det ska bli varm igen och det får det gärna bli.
Jag är i och för sej ingen hösthatare för jag gillar de vackra färgerna i träden, klar luft och att man ser hur folk pyntar sina fönster med lampor och ljus.
Oktober går också an om det inte regnar men sen kommer den förbannade november som bara är TRIST!
Då önskar jag att man hade råd att åka utomlands och kunde komma tillbaks till första advent.

Mannen hade plockat tonvis (kändes det som) med svamp igår och dessutom på eftermiddagen fiskat upp en regnbåge på 4,5 kg, ett rejält monster när den låg i diskhon.
God middag blev det alltså igår! :o)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-09-01 09:16:17

Jag gillar också hösten, faktiskt så tycker jag allra bäst om den årstiden...

Mycket svamp hade alltså sambon hittat, rensade han den också?

Att plocka svampen, det är ju bara såååå häftigt, men sen...

Ha dé!/Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-09-02 06:08:21

Hösten är absolut inte fel när den väl är här. Det är innan som man gruvar sig. Fast varje år så fattar jag sen inte varför. Jag gillar ju i alla fall hösten.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-09-02 20:55:17

Det är ju ingen måtta på hur klok och vis du blir med all fisk du äter! Jag fick idag torkade mandelriskor av en bloggkompis, vi har ju inga här i Dalarna. och de lär smaka skaldjur så jag är väldigt nyfiken på dem.

November tycker jag också att vi ska skippa, det är nämligen då jag fyller år och det är då den träligaste mörkaste månaden på hela året...

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela